Viser søkeresultater 31 til 40 av 187
-
09-10-06, 16:04 #31
TRAS = TSH receptor anti-stoffer. Det er noe som bekrefter Graves sykdom og høytstoffskifte.
Kombi behandling kan være tingen det. Mange som har blitt hjulpet av det
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-06, 22:49 #32
det er bra du skal videre undersøkes.jeg har også ganske mye smerter i halsen har en stor kul og en kjertel som vokser over alt inni halsen...det kan jo vere du har struma og betennelse,da kan du ha smerter i halsen .her står det litt om forskjelige tilstander i kjertelen http://www.gastrokir-ullevaal.com/struma.htm#hashimoto
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
10-10-06, 00:12 #33
Kalsium er veldig strengt regulert i kroppen og forhøyet verdi skal alltid undesøkes.
Det er parathyroidea som regulerer dette med hormonet PTH. En av para-kjertlene kan en sjelden gang svelle opp og gi en situasjon som likner den du beskriver.
Den aktive delen av kalsiummet i blodet er ionisert, så om en isteden måler ionisert kalsium og PTH samtidig kan en få et bedre bilde av hva som foregår.
Om begge er forhøyet blir en trøtt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-06, 16:15 #34
Forhøyet kalsium ble målt etter 1 mnd uten levaxin. Da var forøvrig de andre verdiene TSH 7,8 og FT4 14,9.
Etter å ha startet med levaxin igjen er kalsiumen innenfor normalen igjen.
Legen sa det ikke var noe å bry seg om, så jeg har ikke brydd meg.
Når jeg tenker meg om så ba legen meg samtidig om å starte med kalsium-tilskudd fordi jeg ikke spiser melkeprodukter (laktoseintoleranse). Kan man få høyt kalsium av å ikke spise melkeprodukter...? Jeg trodde kalsiumverdiene burde gå ned når man ikke spiser melkeprodukter..? Hvorfor skal jeg ta kalsiumtilskudd når verdiene ligger for høyt? Er dette to forskjellige typer kalsium?
-
11-10-06, 09:05 #35
Kan stoffskiftet påvirkes av medisiner?
Jeg har gått på antibiotika i lang tid pga en mycoplasmainfeksjon. I tillegg går jeg på antidepressiva fordi legen min ville sjekke om jeg var deprimert (hvilket jeg ikke er).
For 5 dager siden sjekket jeg rutinemessig stoffskiftet, og fikk følgende verdier:
TSH 0,61
FT4 22,2
Vanligvis ligger jeg på 1,5 og 18, nå ligger jeg her og skjelver.
Kan det være antibiotikaen eller antidepressivaen som gir endrede verdier?
Jeg har gått på samme dose Levaxin i 8 år, så dette var høyst uventet.
-
11-10-06, 18:04 #36
Snakker vi om samme benevnelser når vi nevner verdiene?
Jeg ser at flere her snakker om TSH på 0,018 ol., og lurer på hvordan det er mulig? Selv skjelver jeg som et aspeløv og får hjerteklapp når TSH går under 1,0 - 1,5. Har dere virkelig så mye lavere TSH enn meg, eller bruker vi forskjellig benevnelse/ref.verdier?
Akkurat nå har jeg seriøse anfall av hjerteklapp og sitringer i kroppen etter at TSH er kommet ned i 0,61 og FT4 på 22,2, T3=3,7. Betyr ikke det at jeg tar for mye Levaxin?
Jeg har forøvrig alle symptomer på hypothyreose til tross for at alle verdiene mine normalt er innenfor referanseområdet. Hvorfor forsvinner ikke trettheten, hjernetåken og ubehaget?
-
11-10-06, 19:00 #37
Det er ikke TSH som gir hjerteklapp. Virkningen av TSH kjenner du ikke noe til. Det er vel binyrebarkens hormoner som virker på hjertet, og det har en samviknad med stoffskiftehormonene. Er dosen stoffskiftehormon for høy blir hjertefrekvensen for høy - men altså ikke fordi TSH er lav.
TSH er ganske forskjellig ved samme mengde stoffskiftehormoner hos forskjellige individer.
Benevnelsen som er standard for bla. TSH er mU/L.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-10-06, 19:06 #38
Har ikke sett noe om interaksjon med antibiotika. Bare at opptaket nedsettes ved samtidig inntak av visse mineraler og matvarer.
Det er jo motsatt hos deg da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-10-06, 19:09 #39
Det var det legen og sa, at verdiene neppe hadde med medisinene å gjøre.
Men da er spørsmålet - hvordan kan verdiene plutselig skifte sånn etter 11 år med stabil dose, selv gjennom 2 svangerskap?
-
11-10-06, 19:16 #40
Dette skjønner jeg dårlig.. Når legen måler TSH og FT4 så ser hun alltid på TSH for å se om jeg skal opp eller ned i dose Levaxin. Hvorfor gjør hun det dersom det ikke er viktig? Hun vil helst ha meg over 1,0 et-eller-annet. Eller har jeg absolutt ikke forstått noe som helst?
Skal jeg trappe ned når jeg får skjelvinger og hjerteklapp? Det sa legen. Og jeg føler for det, for det er virkelig ubehagelig.
Lignende tråder
-
Hvordan fungerer det for sånne som ikke klarer å konvertere all T4 til T3?
Av Vigdis i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 5Siste melding: 12-03-10, 10:46 -
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-09, 22:34 -
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 74Siste melding: 08-02-09, 13:04 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
klarer ikke gå ned i vekt
Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 09-05-05, 17:58
Svar med sitat
Bokmerker