Viser søkeresultater 1 til 10 av 179
Hybrid View
-
06-12-10, 16:41 #1
Sv: Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!
Nielsigne tak for dit uddybende svar og jeg har fundet meget nyttig info i de link´s som du vedhæftede

Det er godt nok en kraftig reaktion du får af Euthyrox - hvor er det godt at du har fået Erfa
Du skriver at et af apotekerne i Flensburg har givet dig en pris på 103,41 eurofor 500 tabletter a 125mg.... hvilken et apotek er det? Jeg ringede til et af dem i dag og fik en pris på 100 stk 125mg til 100 euro - det er jo hvad du giver for 500 stk. Jeg blev meget overrasket for jeg huskede at have læst indlæg der beskrev at det var billigere end thyroid fra Glostrup. 125mg fra Glostrup koster ca 400 kr for 100 stk.
Er recepterne som lægen skal skrive bare de normale recepter eller er det specielle til Erfa? Er det nok at han skriver Erfa Thyroid 125mg 500stk eller skal der stå mere? Jeg vil forsøge hos min endokrinolog og hvis det ikke lykkedes vil jeg finde en fra "alternativlisten".... er der nogen der kan anbefales?
Jeg ved godt at jeg i det forrige indlæg skrev at jeg havde bestemt mig for at Armour var det helt rigtige for mig........ men jeg har indtryk af at Erfa er bedre så jeg er ikke helt sikker alligevel
Derudover fik jeg prisen for 100 stk 60mg Armour fra Flensburg Apotek og den var ca 300 kr.... så der var ikke noget at spare. Normalt støtter jeg mere end gerne dansk producerede varer men mit helbred er altså vigtigere - derudover har jeg lige mistet mit arbejde efter lang tids sygemelding så jeg skal spare hvor jeg kan.
TanjaK - hvis der er nogen der føler sig blond så er det vist mig
Men vi skal jo kravle før vi kan gå og der er så mange info at holde styr på
Hvis jeg var i dit sted ville jeg forsøge at bede apotekeren om at bestille Armour og ikkeThyroid fra Glostrup. Når de kan på "mit"apotek så kan jeg ikke se at det skulle være et problem for dig, Men det bedste ville vel være at din læge skriver Armour Thyroid på recepten - så er der ingen diskussion.
Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvordan din økonomiske situation er men hvis du alligevel skal tale med din læge for at få en anden slags piller så prøv at læse hvad Nielsigne har skrevet om hvordan hun har fået Erfa.
Vil du ikke holde mig opdateret om hvordan det går dig?
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
07-12-10, 12:16 #2
Tja. Lægen skrev to helt alm. udseende gule recepter. Han skrev: Tbl. Erfa Thyroid (USP) 125 mg, 500 tbl., d.s. For decreased thyroid function. Og så sendte jeg dem først som scan /pr. email til http://www.pharmacy-international.de/ Dette dog først efter at have konfereret med apotekeren pr. email.
Så eftersendte jeg originalerne som alm. papirpost til apotekets fysiske adresse. Så blev det bare sådan. Bruger VISA og slipper på den måde for bøvl med at betale forud.
Mht apoteket har jeg efterhånden hørt om flere, der på i hvert fald nogle apoteker har fået et andet - men parallelt - produkt i stedet for det, der konkret bærer navnet som står nævnt på recepten. Jeg ved ikke, om den går, når det er thyroid - det er jo ikke alle, der føler sig trygge ved noget andet end syntetisk medicin, mange har end ikke hørt om det, og så er de måske ikke villige til at gøre noget, der kan føles ekstra risikabelt. Det kan man jo blive nødt til at finde sig i. Men man kan jo altid spørge
---
Ja, jeg reagerer meget kraftigt på Euhtyrox. Og glemte i øvrigt i ovenstående at fortælle, at jeg også får oppustet mave i løbet af en halv times tid OG får en jammerlig følelse af at skulle på toilet, uanset at resultatet enten udebliver eller minder om noget fra en kat (undskyld billedet). Dette varer hele dagen og natten med. Min mor får det på samme måde plus kæmpe mavepine.
-
14-12-10, 13:46 #3
JEG ER SÅ GLAD

Jeg har lige fået brev fra min endokrinolog..... han ser ikke noget problem i at jeg får Erfa Thyroid så han vil sende mig en recept

Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
14-12-10, 14:21 #4
Det begynder at nytte altsammen, hva`?
Det har kun taget 4-5 år, siden jeg begyndte poste "nyheder" om Thyroider USP på min danske hjemmeside, som den første i Danmark. Bl.a. en "essay" om Armour Thyroid postet i november 2006 blev læst (hold fast!) 69.385 gange og på loggen ser jeg, at der var IP-numre fra nærmest alle hospitaler og universiteter + en enorm masse danskere der var forbi dette emne - så noget må da have sivet ind. Din endokrinolog -Cirkeline - er i hvert fald den første dansk læge (jeg hører om) der i fuld offentlighed vedkender sig thyroid-lægemidler! GODT GÅET Cirkeline!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-12-10, 15:09 #5
Og jeg er glad på dine vegne, Cirkeline
-
14-12-10, 18:20 #6
TILLYKKEEEEEE Cirkeline

Mon man kunne få navnet på den danske endokrinolog?
SÅ skønt for dig
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
14-12-10, 18:23 #7

Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Av Prinsessen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 77Siste melding: 11-02-14, 16:13 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
Mat og Helse for September?
Av marge i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 03-09-05, 23:36

Nielsigne
Svar med sitat

Bokmerker