Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
"Lav cortisolkoncentration kan også spille en rolle for kvinders vedkommende. Det medfører øget koncentration af DHEA og testosteron som kompensation, og herved hæmmes produktionen af kvindelige hormoner. Cortisoltilskud dæmper den hyperaktive binyrebark og genaktiverer æggestokkene. Testosteronkoncentration vil dale, østrogen- og progesteron når op på de normale niveau, og håret vokser helt ud (med tiden: der går altid mindst tre til fire måneder, før man begynder at se resultater)." (Huden, håret og hormoner)

Så I bruger fortsat DHEA, Ruth og Rufus?
Nei, jeg byttet ut DHEA for ca fem uker siden. Bruker 7-keto. Derfor synes jeg det er så merkelig at jeg fortsatt mister så mye hår og at vekten ikke har rikket seg, kanskje den heller har økt enda litt? Ellers bruker jeg hele "pakken": 7-keto, progesteron-krem, pregnenelone. Merker ikke noe forskjell på effekten av 7-keto i forhold til DHEA. Men er altså like "tykk". Må jeg bare være tålmodig og vente enda mer på at vekten skal snu og håret slutte å falle av?? Det jeg har lurt litt på ( og det høres kanskje litt dumt ut) er om at det kan ha skiplet hormonbalansen min, og at denne vektøkningen er permanent. Har hørt om folk som begynner på p-piller og får hormonbalansen ødelagt og må slite med vektøkning og andre helseplager selv om de har kuttet ut hormonene. Men det er vel uvanlig?

TAkk for tipset om denne bloggeren. Virker interessant!