Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
I takt med at jeg har økt dosen med Thyroid, hydrokortison og andre hormoner, har leverprøven S-ALAT blir høyere og høyere. I følge legen metaboliseres hormoner i leveren, og leveren min sliter nå for mye i følge legen. Det er visst summen av alle hormonene som er belastningen.
Ja, nå skal dere høre. Jeg har gått ned til 4,75 grain Thyroid, og leverprøvene mine er mye bedre. Det har snudd. Min ALAT var 161 16. april, 25. mai var den 94. Fortsatt over referanseområdet (som er 45), men det går riktig vei. ASAT var i april 60, i mai var den 36 (ref. området går til 35). Nå vet jeg ikke helt hva de andre prøvene står for, men Gamma gt., Bilirubin, Fosfataser al var fine. Også Mikro-CRP. Så da skyldtes nok de forhøyede leverprøvene overdosering, går jeg ut fra. Er lettet

Det har gått helt fint å gå ned i dose. Jeg har samtidig økt til 22,5 mg DHEA, og jeg mistenker at DHEA er min store hjelper. Har nemlig blitt i mye bedre form. Samtidig har jeg blitt lei av å holde igjen på hc, og har i en periode dosert etter behov. Det har blitt doser over 45mg noen dager. Jevnt over liggerjeg over 40, mens andre dager- som i går og i dag - klarer jeg meg med 35. Legen liker ikke at jeg ligger såpass høyt, men har sagt at jeg får bare følge intuisjonen min. Jeg doserer etter det kroppen krever. Men jeg forventer at jeg etter hvert kan gå ned på hc. Håper det da.. Merker at vekta øker for hver økning av hc-dosen. I dag morges prøvde jeg tre bukser som ikke gikk over rumpa, og de samme buksene brukte jeg for to uker siden. Liker ikke denne sideeffekten ved hc...

Men mange av mine dager er veldig fine! Deilig. Men så har jeg dager innimellom som er elendige. Og da hjelper ikke ekstra hc noe særlig. Men riktig vei går det.

Jeg fortsetter samme løp: enda litt mer ned på Thyroid, kanskje øke opp til 25mg DHEA og dosere etter behov med hc. Pluss alle kosttilskuddene, vitaminene, kostholdsregimet etc. Begynner å gå av seg selv nå

Forsommerklem fra Rufus