Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Hybrid View
-
23-04-10, 08:02 #1
Sv: Jeg er nødt til å gå ned i dose på Thyroid
Det er eget skjema for infeksjonsstatus og der kan man krysse av for aktuelle prøver. Det er mange kryss å velge i der, så en må gjøre et passende utvalg.
Jeg mener det kan jo være noe annet og syns det bør gjøres når man ser en slik tendens i leverprøven.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-04-10, 10:03 #2
Jeg mener å huske fra tråden til anitab at Dr. Peatfield selv brukte svært høy dose med Armour , 6-7 Grain.
Jeg ville tro at HAN visste om det , hvis det i seg selv ville være en fare for leveren.
Er enig med dem som anbefaler å lete i andre "kriker og kroker".
HVIS det til slutt slulle vise seg at totalt inntak av hormoner er synderen, tenker jeg som du selv gjør,jeg ville kutte noe annet først..når du føler deg ""bra"" med den dosen du har. Veldig slitsomt å slippe seg "lav" for så evnt. bygge seg opp igjen. Det er heller ikke en god medisin for binyrene.
Håper du får en rask og logisk løsning, Rufus!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
23-04-10, 16:28 #3
For høy dose Thyroid eller annen tyroksinmedisin kan også være skadelig for hjertet? Men har du for høy dose, Rufus? Jeg vet ikke!
Rufus: jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg fikk jo også beskjed om at jeg var overdosert, både på Thyroid og HC, dog uten forhøyet ALAT. Og jeg har nå gått ned 1 grain Thyroid på en og en halv måned. Og føler meg nå helt fin. Men å gå ned på HC var helt mislykket, jeg ble dårlig, orket ingenting. Så nå er jeg tilbake på min gamle dose med HC på 32.5 mg.
Så jeg er enig med deg, å bli lav om det ikke er nødvendig, det er bare fælt.
Du føler deg ikke hyper. Men kan vi alltid kjenne om vi gradvis blir hypre? Jeg kjente jo at jeg var hyper først da jeg begynte med DHEA.
Så, hva skal du gjøre, Rufus? Et skikkelig dilemma dette her!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-04-10, 17:18 #4
Nei, jeg vet ikke helt hva jeg gjør.
Overdosering kan vel gi slikt utslag? Det eneste symptomet på eventuell overdosering er at jeg er varm. Som jeg har nevnt før, har jeg vært varm tidligere. Husker at jeg i noen perioder var så varm at jeg gikk med t-skjorte under vinterjakken. Det var før jeg ble syk. Men skjønner også at det kan ha vært fordi kjertelen periodevis utsondret for mye hormon pga Hashimtos..? Så det kan jo tenkes at jeg er overdosert??? Men jeg har hatt, og har fremdeles, mange symptomer på underdosering samtidig, så jeg vet ikke. En del av disse symptomene kan komme fra binyrebarken.
Du har rett, Gunnda. Dr Peatfield bruker 6 grain...
Jeg bør få legen til å sjekke eventuelle andre infeksjoner eller bakenforliggende sykdom. Tar kontakt med han neste uke. Har gått ned en kvart grain, men vil ikke gå ned mer nå.
Det var ikke snakk om å gå ned på hc. Jeg spurte legen om Roussel hc ville belaste leveren mer enn Cortef. Han kunne ikke svare på det, men skulle høre med andre leger. Men fikk ikke noe svar da jeg snakket med han igjen. Dersom Cortef er en mindre belastning på lever, bytter jeg gladelig.
Tror dere at Cortef er bedre for meg?
Rufus
-
02-05-10, 18:16 #5
Jeg er nok overdosert
Jeg er nok overdosert ja!

Siden sist har jeg gått ned en halv grain Thyroid uten å merke noe negativt. Det vil si at i tre dager etter senkningen følte jeg meg elendig, klarte ikke snakke rent og var uendelig trøtt og sløv. Men det var bare en reaksjon, jeg er som før nå. Jeg kan fortsette nedtrappingen. Venter ennå på å få tatt flere levertester, men jeg er mindre bekymret nå.
Jeg skal ned en halv grain til de neste to-tre ukene fram til neste legetime. Tenker det skal gå bra.
Slik jeg tenker på det nå er at jeg trenger mer DHEA fortsatt. Kunne tenke meg 25 mg. Men jeg gjør ikke noe med det ennå. Men det er det som har gitt meg mest positiv effekt. Det og hydrokortison.
Som Vigdis har pekt på er det en neste umerkelig overgang fra underdosert til overdosert. Når de andre hormonene ikke henger med, kan ting bli litt skjevt. Da må jeg bruke våren og forsommeren på nedtrapping, tenker jeg.
Rufus
-
03-05-10, 18:29 #6
Sv: Jeg er nok overdosert
Ja. Rufus! Den overgangen mellom under- og overdosert er nifst umerkelig. Og fordi jeg ikke kan huske når jeg sist var normal, vet jeg ikke hvordan det er! Og det er jeg nok ikke alene om.
Håper du blir i fin form, Rufus! Det blir spennende å høre hvordan det går med deg videre
Jeg har økt DHEA litt, så jeg er nok nærmere 2/3 enn 1/3 av 25 mg. Det kjennes greit ut. Og jeg har tatt det veldig rolig med trening i det siste. Myk og snill trening i slow motion. Blir veldig misunnelig når jeg holder på med slappfiskøvelsene mine, og ser de jeg trent sammen med i fjor, som er litt råere, og kommet litt lengre siden sist. Mens jeg har gått baklengs. Men det har jo vært nødvendig.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker