Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
16-07-11, 23:36 #1
Sv: FATIGUE, som kan ha sammenheng med kreftbehandlingen
Joni, skal fortelle litt om brevet jeg kommer til å få fra overlegen:
Han vil skrive noe sånn som at fatigue etter kreft er vanlig, hva det innebærer (?), at mange ikke fungerer i full jobb, at de som har fatigue og full jobb ikke har noe "liv" (bruker alle krefter på jobben)... muligens noe om likheter med ME?
Husker ikke mer, men kan godt skrive igjen når brev er motatt!
Spurte om han eller andre kan diagnostisere dette. Det kunne han ikke, så denne erklæringen blir nok det nærmeste jeg kommer å "bevise" en sammenheng. Forskningen har vel ikke kommet langt nok enda?
Tror nok uansett dette kommer til å være verdifullt i forhold til fastlege, ev. Nav osv. fremover.. Kanskje jeg kan havne under ung ufør? Var jo 5 år gammel. (Ralistisk at jeg vil fungere i minst 50% jobb)
Joni, har du snakket med NAV enda?
Håper det går bra med deg!
Klem
-
16-07-11, 23:37 #2
....Ellers er det litt info om kreftfatigue på denne siden: http://www.meforum.info/viewforum.php?f=63
-
17-07-11, 13:25 #3
Hei Rosin!

Dette er veldig interessant og nyttig! Takk også for henvisningen til ME-forumet! Har lest mye der og må innrømme at jeg blir mer og mer betenkt mht framtida; inntekt og jobb. Merkelig nok har jeg ennå ikke blitt innkalt til NAV. Vet du om det er noen steder hvor prosjektet er beskrevet? Det hadde vært fint å ha i beredskap for å unngå depresjonsdiagnose, mm. Jeg er ikke deprimert, "bare" utmattet, spesielt mye etter strålebehandlingen.
Har vært hos selveste D.S. og skal skrive om det i tråden min, når jeg blir i litt bedre form.
Ønsker deg alt godt Rosin!Sist endret av Joni; 17-07-11 kl 13:28 Begrunnelse: skriveleif
-
09-09-11, 10:57 #4
Jeg har fått brev! Legeerklæring fra Rikshospitalet- Radiumhospitalet HF i forbindelse med forskningsstudien.
Først litt om meg, så en "generell" erklæring:
"Det bekreftes herved at kreftrelatert fatigue (økt utmattelse etter gjennomgått kreftbehandling) er vanlig ved pasienter som har gått til behandling for Hodgkins Lymfom, ca 1/3 av disse pasientene opplever fatiguesymptomer. Dette er ikke bare kort tid etter behandlingen, men faktisk i økende grad i mange år etter avsluttet behandling,- dvs gjennom hele voksenlivet. Det er viktig at pasienten i samarbeid med fastlege og arbeidsgiver finner et arbeid som tar hensyn til dette og tillater at pasienten kan forbli i en varig, tilfredsstillende arbeidssituasjon."

Det er deilig å ha dette om det skulle behøves senere i ev. møte med NAV....
-
09-09-11, 11:22 #5
Så bra, Rosin! Så håper jeg at behandlingen du får, kan hjelpe deg med å overkomme utmattelsen din. All verdens gode ønsker til deg

• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-09-11, 11:36 #6
Tuuusen takk Vigdis... Jeg er BEDRE!!! Siste måneden har det gått oppover og oppover......
skriver mer om det etterhvert! 
(Dag S er mannen som fikser meg, takk for hjelp å velge "riktig mann" ;))
-
09-09-11, 13:58 #7
Det er godt å høre at du er bedre! Det er håp!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-09-11, 19:29 #8
DU gir håp, Vigdis

Energien er noe bedre, kjønnsdrift noe bedre (den ER der, litt innimellom
), humør noe bedre. Kan kjenne jeg er veldig lykkelig, innimellom. Og forelsket....
Men angst/ pustebroblemer/ er ikke spesielt forbedret. Skal til psykolog om et par uker. Lurer på om jeg i tillegg har veldig stive muskler i brystet? Er generelt "stiv".
Disse problemene blir ALLTID værre utover arbeidsuken når jeg blir skikkelig sliten. Kroppen sier ifra men jeg hører vel ikke helt etter ;)
Forkjølelsene mine er bedre, men kommer tilbake når jeg ikke tar Colostrum virker det som.
Men i sum en BEDRING!!! AAAaah...første gang på eeeeevigheter.
Ny behandling er DHEA og progesteron, heftige gode tarmbakterier, nystatin, næringspulver.
Ny time hos D.S. om et par uker
Lignende tråder
-
Fatigue after eating
Av Jeanette Ws. i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 21-02-11, 09:59 -
på 'adrenal fatigue' (binyreutmattelse)
Av tiwas i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 14-01-11, 12:47 -
Adrenal Fatigue, Part 1 and 2
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 08-12-09, 15:06 -
E-bok: Adrenal Fatigue and Cortisol
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 13-02-09, 11:52

Svar med sitat

Bokmerker