Viser søkeresultater 1 til 10 av 80

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: Har brug for lidt hjælp!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Cirkeline Jeg vil gerne spørge om, hvordan ved du, at du har "begyndende" osteoporose og på hvilket grundlag er diagnosen stillet?
    Jeg er blevet scannet og der står dette:

Region T-score Z-score BMD BMC
    Spine: L1-L4 3,3 3,3 0,783g/cm2 47,05g
    Dual Femur Left 1,9 1,8 0,777 26,96
    Dual Femur Right 1,7 1,6 0,799 27,88
    Dual Femur Neck Right 1,0 0,8 0,864 4,58
    Dual Femur Neck Left 1,0 0,9 0,860 4,58

Osteopeni - T-score > -2.5 SD
    Osteoporose - T-score < -2.5 SD

Ved din læge ikke, at både underskud af cortisol OG ikke velreguleret hypothyreose giver mindre knogletæthed. Ved han heller ikke, at behandling med syntetisk levothyroxin også kan mindske knogletætheden? Alle disse gode grunde til "begyndende" osteoporose plejer reverses efter at man har været i effektiv behandling et stykke tid, og fremover. Effektiv behandling er ikke behandling der sigter mod "normalområde", men der hvor symptomerne er enten helt væk eller næsten.
    Det tvivler jeg stærkt på at han gør

Medierne har i lang tid nu skræmt befolkningen til at frygte knogleskørhed. "340.000 danskere, der uden at vide det er ramt af begyndende knogleskørhed. Mennesker, som kan hjælpes med den rette indsats." Hvilken indsats? Ja, lægemidler. En amerikansk endokrinolog skrev forleden, at efter at han indførte rette tiltag for at hæve frit T4 og T3 niveauer hos alle hans patienter - udenom TSH-indikationer - har det vist sig, at disse patienters knogletæthed har vist en dramatisk stigning, hvilket bekræftedes af DEXA scanninger, og på trods af, at han aldrig ordinerer medicin mod osteoporose, men alene behandler sine hypothyreose-patienter med hormone-replacement og kostregime. Han har behandlet ca. 3500 patienter med hypothyreose i en periode over 14 år.
    Hvor læste du om det??? det lyder meget spændende. Ja medierne er dygtige til at skræmme og mere skræmmende er at Osteoporose-foreningen der skal rådigve udgiver brouchurer der b.la. er sponsoreret af medicinalindustrien!

Lad os tage den mest benyttede metode - DXA/DEXA - en forkortelse for dual energy x-ray absorptiometry, en glose, der burde kunne tage fusen på selv den mest skeptiske patient. Men hvad siger en ekspert indenfor scannernes egne rækker?

[I]"En gåtur rundt i værelset kan få målingerne (af hoften) til at svinge med op til 6%

Instrumenterne er upræcise og medfører talrige fejllæsninger. Dårlig kontrol med udstyret og en betydelig grad af fejlhåndtering

"Tilsyneladende dramatiske ændringer kan opfattes som udtryk for forbedringer eller drastisk knoglesvækkelse, selv om de blot er udtryk for apparaturets svigtende præcision eller en dårlig frem-gangsmåde ved anbringelse af patienten," var den iagttagelse en kendt gigtforsker og hans team nåede frem til.
    Hmmmmmmm - hvorfor anvender de dem så. Det er for langt ude og svært at forstå - tænk hvad det har af konsekvenser - gad vide om også de har fået sponsoreret scannerne af medicinalindustrien. Der er ingen i min familie der har knogleskørhed og jeg har trods mange styrt aldrig brækket noget før sidste år hvor jeg blev klemt og fik et lodret brud på Ulna. Jeg har flere gange sagt at lægen må have forbyttet mine scanningsresultater med en andens - men så får jeg bare at vide at den jo er en sygdom der kommer snigende og sjældent opdages før det er for sent og at jeg sikert har fået det pga. jeg ikke producere østrogen mere. Selv tror jeg at det hele er startet med stress.

Personligt mener jeg, at det er hypothyreose der skal behandles først, fordi det kan meget nemt ske, at knogletætheden restitueres i takt med at skader forårsaget af hormonmangel vil kroppen stille og roligt udbedre når der er hormoner nok til rådighed - længe nok.
    Når jeg mærker rigtig godt efter så er jeg helt enig i det du skriver - men hvad med min manglende østrogenproduktion vil en kunne rettes og blot ved Erfa ?

Hvor skræmt er du og hvor meget stoler du på lægens vurdering?
    Jeg er skræmt både af diagnosen (som jeg nu efter at have læst dit indlæg har endnu mindre tiltro til), men også af min læges manglende viden og påfølgning på resultater - hvis jeg havde stolet på ham så havde jeg siddet med fossamax i dag så tiliden kan ligge på et meget lille sted.

Du har, i hvert fald ikke trådt mig over fødderne.
    Det er jeg glad for

Jeg er blot blevet noget opgivende, fordi "rækkefølgen" er sprængt af en symptom-læge, der stiller alle symptomer på rad og række, og finder et lægemiddel til hvert af dem, uden (om)tanke om at han måske samtidigt svækker patientens chancer for at blive færdigbehandlet for den sygdom, der sagtens kan være en årsag til symptomet. Knogleskørhed er i virkeligheden ikke nogen selvstændig sygdom. Den er bare en tilstand, der er resultat af, hvad lægen slet ikke ved hvad er, og alligevel behandler han uden viden om, hvilken effekt behandlingen vil øve på patientens sygdom - hypothyreose. Jeg er bare lidt opgivet...
    Det er jeg også Men hvis det var dig der stod i min situation som 36 årig hvad ville du så gøre? Ville forslagene til kosttilskud i mit tidligere indlæg være en optimalt? Tak fordi du tog dig tid til at svare

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Sist endret av Admin; 13-07-11 kl 18:03 Begrunnelse: Indlæg opbrudt i citater og svar
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn