Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Tråd: Knogleskørhed!!!!
Threaded View
-
13-07-11, 12:35 #26
Sv: Har brug for lidt hjælp!!!
Jeg er blevet scannet og der står dette:
Region T-score Z-score BMD BMC Spine: L1-L4 3,3 3,3 0,783g/cm2 47,05g Dual Femur Left 1,9 1,8 0,777 26,96 Dual Femur Right 1,7 1,6 0,799 27,88 Dual Femur Neck Right 1,0 0,8 0,864 4,58 Dual Femur Neck Left 1,0 0,9 0,860 4,58
Osteopeni - T-score > -2.5 SD
Osteoporose - T-score < -2.5 SD
Det tvivler jeg stærkt på at han gør
Hvor læste du om det??? det lyder meget spændende. Ja medierne er dygtige til at skræmme og mere skræmmende er at Osteoporose-foreningen der skal rådigve udgiver brouchurer der b.la. er sponsoreret af medicinalindustrien!
Hmmmmmmm - hvorfor anvender de dem så. Det er for langt ude og svært at forstå - tænk hvad det har af konsekvenser - gad vide om også de har fået sponsoreret scannerne af medicinalindustrien. Der er ingen i min familie der har knogleskørhed og jeg har trods mange styrt aldrig brækket noget før sidste år hvor jeg blev klemt og fik et lodret brud på Ulna. Jeg har flere gange sagt at lægen må have forbyttet mine scanningsresultater med en andens - men så får jeg bare at vide at den jo er en sygdom der kommer snigende og sjældent opdages før det er for sent og at jeg sikert har fået det pga. jeg ikke producere østrogen mere. Selv tror jeg at det hele er startet med stress.
Når jeg mærker rigtig godt efter så er jeg helt enig i det du skriver - men hvad med min manglende østrogenproduktion vil en kunne rettes og blot ved Erfa ?
Jeg er skræmt både af diagnosen (som jeg nu efter at have læst dit indlæg har endnu mindre tiltro til), men også af min læges manglende viden og påfølgning på resultater - hvis jeg havde stolet på ham så havde jeg siddet med fossamax i dag så tiliden kan ligge på et meget lille sted.
Det er jeg glad for
Det er jeg også
Men hvis det var dig der stod i min situation som 36 årig hvad ville du så gøre? Ville forslagene til kosttilskud i mit tidligere indlæg være en optimalt? Tak fordi du tog dig tid til at svare 
Kærlig hilsen
Cirkeline
Sist endret av Admin; 13-07-11 kl 18:03 Begrunnelse: Indlæg opbrudt i citater og svar
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Svar med sitat

Bokmerker