Han er vel idrettsmedisiner og har studert noe mer om hormoner, såvidt jeg vet. Han har befattet seg i mange år med hormoner.
Jeg aner ikke hvilke prinsipper han bruker.
Diett bruker han også. Mange har fortalt at det hjalp.

Men i Thyra har det også stått diverse artikler om diett. På møtene i lokalforeningene har det vært gitt informasjon om diett, slik som å kute ut alt sukker og all hvete. Dette av personlige erfaringer fra medlemmer. Endokrinologene sier jo ikke sånt såvidt jeg vet.
På ntf sin webside stod det for noen år siden noen om å unngå kaffe, men Relis kommenterte det og skrev at det ikke fins noe belegg for det. (alt man skriver på stoffskifte.org blir kommentert av leger og relis....

En lege skal også lære opp pasienten hvordan han skal takle sykdommen. Jeg finner det rart at du ikke ser prøveresultatene hos Oftebro slik at du kan se hvor du trenger TSH og ft4 og ft3 og evt. andre hormoner og parametre. Noen pasienter har røpet dosene de går på, en brukte tre eller fire liothyronintabletter, men oppga ikke noen tall på blodprøver. Som kjent trenger noen mye større doser enn andre for å få samme ft4 og ft3, så dosene er mer uinteressante, ft4 og ft3 er mer interessante, eller en forklaring.