Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
28-03-07, 21:59 #9baremei Gjest
Hvis et sykehus gir økonomisk støtte til en pasientorganisasjon må det være ene og alene av de riktige grunnene, at man ønsker å bidra til å hjelpe.
Et sykehus har, rett og slett fordi det er et sykehus, ikke penger "til overs", og å skulle kjøpe seg støtte på denne måten ville ikke virke. Og det vet de. Dessuten - hva slags støtte skulle det være, fra en tafatt, liten organisasjon? Hvilken skade kunne de gjøre, slik forholdene er i dag?
Jeg tror ikke noen, sykehus eller farmasøytisk industri, føler noe intenst behov for å putte dem i lomma. Foreløpig er de tvert i mot ikke til mer plage enn en surrende mygg på soverommet.
At vi ikke alltid er enige med vitenskapen, og at vitenskapen (les sykehus, leger, whatever) henger etter vet vi, og slik vil det fortsette å være. Det vitenskapen oppdager har "vi" alltid visst, ikke sant?
Da er det nærliggende å tro at et sykehus kan yte støtte for å fremme spredning av kunnskap og forskning.
En pasientorganisasjon som ikke lar seg kneble er av det gode, og f.eks. Revmatikerforeningen hyler i vilden sky og klager og møter på Tinget og skaper stor ståhei og støy, men de mister ikke støtte for det. Tvert i mot oppnår de resultater, fordi hylingen er saklig og velbegrunnet. Og de gir seg ikke.
Det er blant annet takket være bråket de lagde i forbindelse med økning av egenandeler at f.eks. Bekhterewere fikk tilbake 0,- i egenandel for behandling og trening.
Og det er dit en slik organisasjon må - ingen sutring, ingen synsing, men harde fakta. Og fakta kan være rett og slett at x antall personer har prøvd Armour i x antall måneder og blitt x mye bedre, og blodprøvene deres ser x ut i forhold til på Levaxin.
For eksempel.
Lignende tråder
-
Skal vi treffes 2. Mai?
Av Jeanette Ws. i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 05-04-11, 12:13 -
Du Skal Være Tro
Av Hansen i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 16-07-10, 17:09 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Skal vi engasjere oss...?
Av pling i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 35Siste melding: 05-04-07, 21:04 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39

Svar med sitat

Bokmerker