Hyggelig at du nå kommuniserer med dine potesnielle medlemmer Bente Bakke.
Det savnet jeg sterkt i dine første innlegg.

Så er det jo slik at du ikke har fått ros for alt det gode foreningen gjør.
Kun kritikk for det den gjør feil, og det er vel noe vi alle må leve med.
Særlig oss som er stoffskiftesyke.

Vi trenger en kraftig forening med egne meninger som jobber for medlemmene og som sier kraftig i fra om urettferdigheter og som åpenlyst kritiserer behandlerne når disse ikke opptrer som forbundet mener de skal.
Foreningen skal i første rekke ivareta medlemmenes interesser. Da må du tåle kritikk når du går bak ryggen på dem. Medlemmene må få vite den komunikasjon som foregår med behandlingsapparatet.

Foreningen er ikke kraftig nok idag.
Det er fint at foreningen prøver å vekke en sovende medisinprodusent. Det er direkte vranglære det som står på Liothyronins pakningsvedlegg og foreningen har latt det få stå der uimotsagt i mange år.
Tabletten er også amatørmessig produsert og brukes selvfølgelig ikke i den utsrekkning en pasienttilpasset tablett ville blitt brukt. Det er et selvmotsigende argument produsenten her bruker.

Den første jeg så som kritiserte tabletten var Dag Viljen.
Han påpekte nettopp det Lilje sier, at det er behov for en depotablett fordi virketiden er så kort. Han sa også at man kunne bøte på litt av ulempene ved å ta Liothyronin til maten - T3 tas opp uavhengig av tarminnhold, og da varer opptaket lengere.

Det er sikkert behov for flere styrker, men dette vil ikke løse det fundamentale problem, omtalt av Lilje.
Liothyronin har ikke bare et produsentproblem, men også et behandlerproblem. Det ordineres full dose istreden for å begynne med 5µ.
Dette fordi produsenten skriver så i veiledningen.

Det er forøvrig like feilaktig det som står på Levaxin sitt vedlegg.
Hadde dette stått på et annet forbrukerprodukt så hadde dette blitt forbudt av markedsføringsloven. Uten tvil !

Foreningens holdning til å bruke naturthyroxin er katastrofal.
Jeg forstår ikke foreninges vegring mot et produkt som har vært på markedet i over 100 år og aldri blitt meldt til FDA - som forøvrig syntetiske produkter har vært flere ganger.
Forenigengens vegring går ut over medlemmenes behandlingmangfold - og siden de bare godtar en eneste tablettype fra en eneste produsent i behandlingen så er det jaggu noe som trengs !
Det blir jo ikke bedre når denne ene produsenten bidrar med en stor del av foreningens intekter.
Misforstå meg ikke nå - det er utmerket at foreningen får sponsormidler - det som ikke er ok er at de utelukker andre produsenter.
Det er mistenkelig........

Så vil jeg bare ønske Bente Bakke og alle hennes medhjelpere en god jul og håpe at julen fred kan bringe klarhet i hvor veien går videre.