Bare siste oppdatering: Jeg har forsatt med hydrokortisonkremen. Snart en måned nå. Jeg er i stadig bedring. Merkbart bedre energi, konsentrasjon, selv om den løse magen har dukket opp igjen. Brukte en tube (25 gr) på litt over tre uker, så da skulle det bli ca 1 gr daglig -noe som tilsvarer 10 mg hydrokortison hver dag. Nå har jeg trappet litt opp, tar litt mer hver dag, og litt oftere. Opptil 4 ganger dagen. Hadde time hos legen (på Balder) for ikke mange dagene siden.

Legen var ikke avvisende til binyreteorien min, og var postitv til at jeg fortsatte og trappe litt opp med kremen. Har tatt to prøver av cortisol de siste ukene, både blod og spytt, men prøvesvarene var ikke klare. Jeg ønsker å kunne starte på kortisonpiller (mener at doseringen vil være mer nøyaktig da). Legen mente at krem hadde fordeler framfor piller (belaster ikke mage og lever), selvfølgelig bør jeg vente på prøvesvarene mine, men legen var også obs på at jeg kunne ha problemer med binyrene selv om prøvesvarene mine skulle vise noe annet (jeg spurte om det).

Men jeg har problemer med candidasopp, matintoleranser og manglet vitaminer. Legen er opptatt av å gjøre en ting av gangen, i første omgang fjerne candidasoppen (kur og diett) og rette opp manglene. Jeg enig i det, men nå øker jeg som sagt hydrokortisonkremen også litt, så da gjør jeg vel mer enn en ting av gangen... Føler at jeg ikke kan la være å gjøre det siden jeg har så postiv effekt av det. Vel, ihvertfall er jeg fornøyd med at legen er obs på binyreproblematikken iforhold til stoffskiftet og problemene ved å stole på kun lab-resultater. Legen skulle lese J. Wilson-boka sa han også, så det står i ganske skarp kontrast til da jeg var hos fastlegen min forrige uke og han strengt ba meg om å ikke lese for mye. Han klarte jo ikke en gang å finne ut at jeg hadde hypothyreose, det gjorde jeg selv...takket være å lese. Vel, digresjon.

Men slik er situasjonen nå. Nå som jeg skal i gang med nye matvaner/diett, kommer den nyervervede energien jeg har fått av kortisonen til nytte ihvertfall..