Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Er nå på dag to med Cortef.

Øker i følge STTM. Skal nå ha 2,5 mg Cortef i tre dager, så øke til 5 mg i tre dager, så 7,5 mg i tre dager osv. Til jeg når 20mg og så skal jeg eventuelt øke dosen ut fra temperatur.
Gjenopptok du smøring med hc-krem etter at du var ferdig med spyttprøvene? For om du har har brukt hc-krem frem til at du hoppet over til cortef nå, kunne du nok ha startet høyere enn 2,5 mg Cortef. Jeg brukte jo krem først - ganske mye - og jeg begynte rett på 10 mg Cortef, 15 mg etter to dager og var oppe på 20 mg innen en uke. Det var ikke noe problem. Når du kommer igang med cortefen, vil du merke om du glemmer en dose. Jeg blir svimmel, skjelven etc. Håper du føler deg bedre fort. Og jeg er enig med deg når du mistenker at den dårlige formen skyldes lite thyroxin. Jeg har nemlig gått på en real smell etter overgangen til naturthyroxon. I ettertid ser jeg at jeg gikk for fort ned på levaxin og for sakte opp på NT. Den T4 jeg hadde bygd opp av levaxinen ble ikke fullt ut erstattet av NT, og betaler en høy pris for det i disse dager.