Hei!

Har fått påvist Grave's og startet på medisiner igår. Når jeg leser rundt omkring så går en på medisiner en viss tid, fram til TRAS er borte eller under 1 ser jeg. Ser også at Grave's typisk kan brenne ut etter 18 mndr. Men ser jo også de som har hatt Grave's i 12 år. Hvordan kan en ha det om den brenner ut typisk etter 18 mndr?

Er det da slik at en er frisk og Grave's-fri når antistoffer er borte, eller ligger den latent og lurer? For noen får jo tilbakefall har jeg sett. De øyesymptomer jeg måtte ha, fortsetter de å utvikle seg selv om jeg er erklært frisk? Om jeg feks har medisinert meg frisk eller tatt radiojod og blitt hypo har jeg da fremdeles Grave's og har blitt Grave's-Hypo?

Akkurat slik jeg føler det nå så har jeg vanskelig for å forstå at jeg skal bli frisk av dette. At alle de dritt-plagene som gjør at jeg sitter som en potetsekk og ikke orker noe faktisk skal bli borte. Vært ute 1 gang på 40 dager og det var igår.. Bare sitter å tenker vet du. Og spørs om jeg kanskje skulle ha styrt unna alle historiene om folk som ikke hadde det bra på medisinering. Greit å lese seg opp men det føles nesten som om livet omtrent er over. Slapp av sier samboer'n min, dette kommer til å gå bra når medisinene får stabilisert verdiene etter en tid. Hvordan kan jeg slappe av når jeg ikke ser noen som har det bra? Det jeg har lest meg opp om er jo bare de som sliter, jeg har jo ingen "gode" historier å piffe meg opp på. Alt jeg leser er bivirkninger og plager. Sitter bare å griner jeg :(

Hadde dere andre det slik også når dere fikk beskjeden om sykdommen?

Hilsen Lise