Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
06-07-11, 15:27 #36
Sv: Grusom ventetid. Høyt anti-TPO og høyt stoffskifte.
Hei Anisa

Var en veldig alright time hos spesialisten idag. Han kunne sakene sine, forklarte alt veldig godt i detalj og jeg er glad for at jeg hadde lest meg opp så jeg kunne stille de riktige spørsmålene. Jeg har Grave's Sykdom og har påbegynt øyesymptomer (sykdommen kan gi utstående øyer) på det høyre øyet. Veldig trykk bak, og vondt når jeg kniper øyet sammen. Det har blitt mer"oppvakt" kan du si, ikke mye, men ser det. Han trodde ikke at de antistoffene jeg hadde brøyt ned kjertelen nå, men kanskje en gang i fremtiden, men det skjer de fleste uansett når de blir eldre. Anti-TPO kunne en ha i forbindelse med Grave's uansett sa han uten at det trengte å bety Hashimot's. Har fått Neo-Mercazole, dosering 2x5mg morgen og kveld, som skal tas helt til antistoffene er borte.Når det blir stablilt skal jeg ta Levaxin som motvekt for å stabilisere det og trappe ned så hypofysen kan styre kjertelen sjøl. 1-1 1/2 år.
Han informerte godt om farene med radiojod ved høy TRAS og øyeproblemer. Han anbefalte hvertfall å prøve medisiner 2 ganger, før jod som behandlingsmiddel ble gjeldende. . Om det i det hele tatt skulle bli aktuelt.
Fikk ikke lov å ta D-vitamin når jeg ikke hadde mangel, kunne gjøre ting verre og var ikke nødvendig å legge om kosthold til gluten sa han. Han var nyutdannet hormonspesialist og slike påstander har fortsatt ikke blitt bekreftet i 2011. Jeg vet ikke men det var d han sa. Var ikke noe påvist angående det sa han til meg. Eneste var at jeg fikk ikke lov å spise fisk nå, for jeg skal ikke ha jod. Når det gjaldt lettbrus så sa han at det var greit 1 gang i uka å sånn. For det er som bensin på bålet når det gjelder betennelser. Også vi som har drekki 3 liter om dagen å slik med Pepsi-Max. Ikke bra.
)
Skal ta blodprøver hver 4de uke og ny kontroll og samtale om 3 mnd. Så da får en bare ta 1 dag av gangen og håpe at det ordner seg på best mulig måte.
Lignende tråder
-
Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
Av ElisabethA i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 10Siste melding: 20-03-11, 13:43 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat

Bokmerker