Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
04-07-11, 09:46 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Hei og hopp

Long time. Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering.
Jeg gikk en stund ned til 2 grains armour; fordi jeg følte meg alldeles "hyper". Og det gikk greit slik ca en mnd, og da begynte brainfogen å bli meget plagsom. Bruker nå 2.75 grains.
Har siden sist startet opp med LDN. Var på Revmatisk poliklinikk og ettersom de ikke fant noe på blodprøvene mine (som antatt), så avventer de. Som antatt det også. Selv om jeg insisterer på å ta biopsi av spyttkjertel.
Irritert nok, så startet jeg da opp med LDN, og det er vel 3. uka jeg er i nå.
Første dagen etter oppstart fikk jeg en skikkelig smell; ble kjempetrøtt og fikk vondt i kroppen. sånn var det et par dager til, før jeg oppdaget at jeg ble mye klarere i hodet. Mye av brainfogen jeg har slitt med til tider, ble mye bedre. Så langt har det faktisk økt arbeidskapasiteten min med 30%.
Det har også blitt tydelig at jeg kan drive på enda hardere fysisk uten å få en "smell" dagen etter; med økt brainfog, slitenhet osv.
I vinter hadde jeg veldig tørr munn og tørre øyne. Spesiellt tørre øyne da. Og brykte MASSE øyedråper og varhelt avhengig av det. Nå har jeg ikke brukt øyedråper på sikkert 2 mnd; takket være glutation og nå også LDN.
Er det noen her inne som har prøvd NADH ENADA? Jeg tenker å prøve det etterhvert hvis jeg ikke kommer helt i mål med LDN; men må skaffe meg mer info før jeg syns det er ok å begynne. Hvorfor jeg evt tenker å begynne skal jeg skrive litt (mye) om senere i uken.
klem til dere
-
04-07-11, 10:30 #2
Interessant det du sier om at øynene dine ikke er tørre etter bruk av glutation. Jeg drypper meg litt sjeldnere enn da jeg var på det verste, men jeg er helt avehngig av å dryppe med hver til hver annen time. Jeg bruker enorme mengder øyedråper, de er temmelig sjokkerte på apoteket... Kanskje glutation er noe jeg kunne forsøke?I vinter hadde jeg veldig tørr munn og tørre øyne. Spesiellt tørre øyne da. Og brykte MASSE øyedråper og varhelt avhengig av det. Nå har jeg ikke brukt øyedråper på sikkert 2 mnd; takket være glutation og nå også LDN.
Ellers er det jo moro å høre at endringen i formen din er så stor!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-07-11, 10:46 #3
Hei Vigdis!

Ja, de var ganske sjokkerte over mitt forbruk i vinter også. Jeg brukte voldsomt mye; og som den ene farmasøyten sa; her må jeg si det har foregått heavy øyedrypping. Hehe... Akkurat som hun hadde noe med det da. Munnen min er helt normal nå forresten.
Jeg bruker:
NAC 3000 mg pr dag.
Alpha lipoic acid 450 mg pr dag
acetyl l carnitine 1500 mg pr dag
glutamin 3000 mg pr dag
......for å få opp glutationet i kroppen.
Så spiser jeg uhorvelige mengder c vitaminer i tillegg. Et nettsted foreslår 3 ganger NAC dosen for å unngå nyrestein. Men jeg tar ikke så mye da.
Jeg anbefaler virkelig å prøve
-
04-07-11, 11:06 #4
Er glutation, glutamin og L-glutamin det samme? Jeg fikk L-glutamin av legen på Balder, han mente det skulle hjelpe på fordøyelsen, det gjorde det ikke. Kanskje var dosen lav, en teskje?
Ja, jeg får et strengt blikk hver gang jeg bestiller øyedråper, er temmelig lei. Bruker 30 esker (30 engangsampuller i hver) Viscotears på ca tre mnd og bestiller det i en sleng. Blir jo lei av å gå på apoteket i ett kjør......• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-07-11, 11:51 #5
Det er en misforståelse, at der skal 3 gange mg-mængde af C-vitamin for hver mg NAC. Det gælder NAC's "mor" - aminosyren L-Cysteine.
Cysteine omdannes let til cystine, der hos (genetisk disponerede) kan ophobes i urinen, hvor disse ophobninger kan medvirke til dannelse af sten i urinveje. Tilstanden hedder cystinuria, er som sagt - arvelig betinget. Det betyder, at selv et normalt indhold af aminosyren L-cystein i almindelig kost, hos genetisk disponerede individer kan forårsage nyresten, hvorimod det ikke er tilfælde hos andre, uden denne genetiske fejl.
Det kan dog aldrig skade, at tage hensyn til det alligevel. For at hindre omdannelse til cystine skal Cysteine indtages sammen med askorbinsyre i forholdet 1:3. Det er ikke tilfælde når man i stedet for Cysteine, anvender Cysteinens metabolit: n-acetyl-cysteine (NAC), der ikke så let omdannes til cystine.
Glutathion er et tripeptid dannet af aminosyrer glutamine, cysteine og glycine. Det er en meget større fordel at bruge Glutathion end Glutaminsyre eller Glutamin alene.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-07-11, 11:59 #6
Vigdis: nei, glutamin og glutation er ikke det samme. Glutamin er en aminosyre og en komponent i glutationet som er en antioksidant. :-)
Anisa: TAKK! :-) en lettelse rett og slett at man ikke behøver så mye c vitaminer.:-D
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker