Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Begynner å tvile på norske leger...!

Har selv vært hos endo i dag for 3. gang. Jeg er også fint lite imponert over kunnskapsnivået. Han visste ikke engang at muskell- ledd smerter er vanlig ved hypothyreose. Det var vel da jeg bare måtte fortelle han at jeg tror fastlegene tross alt er bedre på hypothyreose enn endoene fordi fastlegene oftere behandler den sykdommen. Han var vel ikke akkurat uenig med meg...

Mitt råd er at du knekker opp tabletter slik at du får så lik dose som mulig hver dag. Du skal og være oppmerksom på at 5 mcg liothyronin er en veldig liten dose. Når jeg brukte liothyronin brukte jeg 20mcg og prøvene mine så alltid helt "fine" ut. Å kunne bekrefte eller avkrefte ME ved hjelp av et arb EKG høres helt søkt ut. Her MÅ du stille kritiske spørsmål. Spør feks hva slags evidensbasert forskning som viser til hans vurderinger og konklusjoner.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Standard Sv: Begynner å tvile på norske leger...!

Så bra det ikke bare er jeg som synes arbeids-EKG for å diagnostisere ME høres rart ut..! Dessuten ser jeg ikke poenget med å få en ME-diagnose! Jeg har planer om å holde meg i jobb, og ME kan vel ikke medisineres/kureres uansett? Han sa jeg skulle starte på 5 mcg og evt. øke etterhvert. Kanskje jeg skulle startet på 10 med en gang? Vil TSH (som er på 1,8) bli for lav da? Spurte han også om jeg bør ta kosttilskudd, og det sa han at ikke er nødvendig... Hmm... Skeptisk!!

Lignende tråder

1. Nye norske thyroid kapsler
    Av joda i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 36
    Siste melding: 23-12-11, 15:32
  2. Endokrinologer godkjente av Den Norske Legeforening
    Av Mod i forumet Endokrinologer
    Svar: 7
    Siste melding: 14-09-11, 15:12
  3. Er ferdig utredet i det norske helsevesen for borreliose....
    Av Cannari i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 7
    Siste melding: 02-02-10, 16:21
  4. Svar: 0
    Siste melding: 19-09-06, 11:37
  5. Det begynner å skje noe
    Av JoJo i forumet Solskinnshistorier
    Svar: 1
    Siste melding: 07-08-05, 17:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder