Viser søkeresultater 51 til 60 av 78
-
29-03-07, 09:11 #51
Hei.
Har hatt Ft4 på 108 jeg!!
Da er man ikke mye kveik.
Ser du har høyt atpo, og da er det lurt å ta selen i tillegg.
Det er bare å vente til ft4 og t3 går ned, ikke så mye mer å gjøre egentlig. Selv om en føler seg skikkelig syk og dårlig.
Ønsker deg lykke til og håper at formen din blir bedre!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
29-03-07, 12:42 #52
Hva som er "normalt" har jeg aldri visst så mye om men jeg har nå prøvd meg frem etterhvert og funnet en sykemelding/jobb fordeling som har vært til å leve med. Ingen grunn til å slite seg dønn ut for jobben.. Man har vel lov til å ha det LITT bra selv om man er syk..
-
07-05-07, 17:41 #53
Hei på deg Otika.
Hvordan går det med deg nå? Hvor lenge varte den vonde tiden?
Hva skjedde?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
11-06-07, 22:46 #54
Fra høyt til lavt ? og vondt i hjertet
Hadde i April et for høyt stoffskifte FT4 på 48 , symptomene var høy hvilepuls, hjertebank, tungpustet, bi lyd på hjertet osv osv
nå i Mai var FT4 på 15, Ref er 15-20, TSH på 0,01 og FT 3 på 7,2 ref er 4-6,8, fikk beskjed om at stoffskifte var normalt og at neo m skulle reuseres til 2+1 daglig, følte meg fin i 2 uker og ble så dårlig igjen med skjelvinger, sliten, sover mye mere enn før og får tak i hjertet inntil 10 ganger daglig ( dette er vondt) har også fått angst , har blitt skikkelig mørkredd, ikke noe kult når man jobber bare natt på helsetun, orker ikke å jobbe dag/efta pga dårlig form og vonde knær.Ble i dag sykmeldt og fikk tatt nye blodprøver da formen har blitt så fort elendig,men er det vanlig med disse hjerte smertene da ? blir jo litt redd hver gang jeg får dette ,men prøver å tenke at det er stoffskifte som gir disse smertene.
Jeg som hadde håpet å bli frisk snart,men holdt bare ut i 2 uker på jobb
-
12-06-07, 10:54 #55
Neo brukes jo for å ta knekken på antistoffer som er følsomme for TRAS testen, men den stopper jo også for kjertelens produksjon av stoffskiftehormoner.
Det kan være at det tar tid å ta knekken på antistoffene og at du da må ta Levaxin for å beholde stoffskiftet oppe.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-07, 11:59 #56
Nye prøvesvar og møkka form/lege/mage
Tok nye prøver forrige Mandag siden jeg føler meg så dritt, sover halve døgnet +++ er irritabel, skjelver, hjertebank og har angst
FT 4 = 14
TSH = 0,04
bruker 3 tabletter neo daglig og spurte om jeg ikke burte begynne på levaxin for å få det opp, følte meg mye bedre når FT4 lå på 18-19.
Endo på sykehuset mente jeg måtte ha is i magen og at dette gikk riktig vei
prøvde å fortelle at formen var helt dritt men han mente at mine plager måtte skyldes noe helt annet enn stoffskifte , fortalte han at jeg hadde like symptomer som sist,men det ville han ikke høre på nei :evil:
Måtte vente i 2 mnd og ta nye prøver og så ringe han :( skal jeg gå sånn i 2 mnd til så blir jeg gal.
En viktig ting til slutt, som jeg håper noen vet noe om = i 3 uker har jeg hatt så støle magemuskler at jeg ikke klarer å legge meg ned eller reise meg opp,men jeg har ikke gjordt noen ting, ikke trent eller løftet noe tungt, ikke ledd så mye heller :evil:
Håper noen kan hjelpe meg litt
-
19-06-07, 13:06 #57
Er nok ikke så mye annet enn medfølese å få her otika :(
Endoen din skulle tvinges til å gjennomgå samme behandlinga som du får - da kanskje de kom en annen lyd i pipa ?
Stoffskiftesymptomer regnes ikke for noe !
Men du må jo bare holde ut da.........
Støle (mage)muskler får iallfall eg ved lavt stofffskifte.
Levaxin brukes jo ved langvarig mercbehandling, men noen mener det er best å klare seg uten hvis en klarer. Begrunnelsen er at systemet lettere kommer i balanse igjen etter behandling. Andre mener at Levaxin gjør det lettere å komme i balanse igjen.
Så man er faglig uenige om dette - og som alltid glemmer man pasienten !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-07, 15:03 #58
Jeg blir støl i hele kroppen jeg, med eller uten trening. Absolutt et lavt stoffskifte symptom for meg. Det forsvinner senere enn vanlig gangsperr også. :(
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
19-06-07, 20:35 #59
Det er typisk leger etter min mening å bare henge seg opp i tall og ikke bry seg om hvordan pasienten har det. Det er i alle fall den erfaringen jeg har og tror ikke jeg er alene om den. :evil:
-
05-10-07, 09:26 #60
Er ikke disse prøvene litt feil da ?
Tatt nye prøver nå og de er som følger
TSH 5.1 (0,20-4)
FT4 7.9 (9-22)
Føler meg jo helt død og bruker neo 2 tabletter morgen og 1 på kveld, skal ringe endo mellom 13 og 14 i dag,men er redd han sier som sist at dette går riktig vei
Orker ikke å være så sliten og dårlig lenger
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller ikke?
Av Hella i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 19-04-11, 10:04 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
Av lene84 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-05-07, 08:56 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34
Svar med sitat
Bokmerker