Hei Lisbeth,
takk for hyggelig svar. Jeg har sedan 1995 gått på jerntillskudd av forskjellige typer. Etter en vanskelig fødsel med livet som insats har jeg aldri fått opp jernet. Fikk jernsprøyter for et år siden men det gjorde ikke nåen skillnad. Det var da jeg mistenkte at det må vare nåe annet feil på meg en jernbrist. Skal ta nye prøver om nåen uker og da ska det bli spennende og se om verdierne endret seg. Har lest her på forumet at jerntabletter ikke er gunstig og ta sammen med Levaxin.

Pratet med legen over telefon og sa at jeg ville gå opp i dosering men han mente på at sånt her tar tid og må ske sakte. Orke ikke vente så jeg doserte meg sjølv med høyre dose 2dg med 75mg og denna uken har jeg tatt 3 dg med 100mg (2 tabletter). Følte at jeg fikk en typ klump i halsen dem siste dagerne men ellers mår jeg bra. Orker ikke vente når jeg mått så dåligt så mange år. Er ikke småvekst,170cm og 56kg. Men har legen skrevet ut dosen på vekt som man gjør med barn?
Er det nåen som har erfaring med skiftarbeid og medisinering. Jobber tidlig (05.00-14.00) og seinvakter(14.00-23.00) da blir det vanskelig og ta Levaxin til samme tid.
Ser lyst på framtiden men er skremt over at du må stille diagnosen sjølv og fortelle legen vad som skal gjøres.