Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Håper du kan svare på dette: Hva hvis man går på Erfa og likevel ikke har riktig forhold mellom T3 og RT3? Skal man da prøve å høyne dosen mon tro? Tenker bare høyt. Har du en mening å dele om dette?
Jeg ved det ikke, Lisbeth Men noget ved jeg dog: det tager tid at genoprette den rette T3/rT3 ratio over tid. Jeg tror, at først hvis det fremgår af gentagende målinger at T3/rT3 ratioen forbliver for lav, bør man overveje at øge medicinen. Ude i verden bruges syntetisk Slow Release Triiodothyronine, men Thyroid's proteinbundet T3 er (mener jeg) det næstbedste, netop fordi den er mere "holdbar" (i kroppen) end syntetisk Liothyronin.

Spørger du, fordi du har fortsat for mange symptomer, trods behandling med Erfa Thyroid? Min erfaring er, at "reparation" af kroppen fortsætter uanset at der fortsat er symptomer på hypothyreose. Selv efter snart 5 år i behandling med Thyroid, bemærker jeg nye "gevinster" af behandlingen, som om kroppen fortsat reparerer de skader, der er opstået under 28 år på Eltroxin, så måske er det kun spørgsmål om tid, før symptomerne bedres, et efter et?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Hvordan måles total T3? Er det blod eller urin?
Hej Vigdis rT3 måles i blodserum, her beskrevet hos Unilabs.