Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Pris etc på Erfa
-
15-06-11, 13:02 #1
Pris etc på Erfa
Hva er pris og pakningsstørrelse på Erfa thyroid?
Fås den i forskjellig grain?
Hva er et "gjennomsnittlig" forbruk pr. dag? (jeg skjønner at det er inviduelt, men det er vel ikke store forskjeller?)
Hvordan regne ut fra grain til µg eller omvendt? (hvis man bruker for eksempel 200 µg Levaxin pr dag, hvor mye blir det i Erfa thyroid/grain?)
Hvordan er forholdet mellom Erfa thyroid vs Levaxin og Liothyronin?
Ble mange ting på en gang, men syntes det er greit og "samle" svarene litt. :-)
-
15-06-11, 16:09 #2
Sv: Pris etc på Erfa
Thyroid fås i tre størrelser: 30 - 60 - 125 mg
Jeg aner ikke hva 30 mg koster; men vet at prisene er veldig uforholdsmessige i forhold til størrelsene -
så sant det er mulig: få resept på 125 mg.
Unntaket er hvis du reiser til Thailand; de har bare 1g (60 mg),
men da får du et glass for en tidel av prisen.
Du kan kjøpe Thyroid-S på apotekene - og det helt uten respt
Her er et innlegg fra en stund tilbake:
Jeg kjøpte 500x125 mg for ca en måned siden og da betalte jeg bittelitt under 1700,- hos Apotek1.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-06-11, 18:30 #3
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-06-11, 00:39 #4
Takk for svar så langt.
Thyroid fås i tre størrelser: 30 - 60 - 125 mg
Jeg aner ikke hva 30 mg koster; men vet at prisene er veldig uforholdsmessige i forhold til størrelsene -
så sant det er mulig: få resept på 125 mg.
Littt forvirrende, selges de i G (grain) eller Mg i Norge? Er det oppgitt i G eller Mg/µg på forpakningen? .... og, 125 mg er jo vanvittig mye da vi snakker om µg på Levaxin og Liothyronin? .... eller er det noe jeg har oversett?
Blir det forvirring fordi dere ikke finner "alt gr + M = µ" tasten, eller er det jeg som ikke henger med nå?
Altså, hvis det skal bestilles i Norge, hvilken måleenhet står det på forpakningen, og hva skal legen skrive i søknaden?
Håper ikke jeg er for treg i hodet nå, men dette må bli riktig.
ps:
Etter og ha sett alle de fine kopivarene som produseres/selges i Asia, ville i vertfall jeg personlig valgt og kjøpe mine medisiner i Scandinavia.
Har lige hørt fra venner - på ferie i Thailand. På et apotek i Bangkok har de købt til mig 3 glass Thyroid-S à indeholdende hvert 1000 tabletter à 60 mg/1 grain - til en pris af 454 THB pr glass = dkr 76,95 pr glas.
-
16-06-11, 08:39 #5
I Norge selges Erfa i milligram (mg). Som Kevlin sier finnes den i dosene 30, 60 og 125. Jeg er ikke enig i å bruke betegnelsen grain (og ihvertfall ikke med forkortelsen g, da det egentlig betyr gram, noe som skaper enda mer forvirring).
Jeg går ut i fra at du ønsker å vite hva tablettene inneholder siden du spør etter µ? Erfa thyroid inneholder 38µ T4 og 8-9µ T3. Noen hevder at 60 mg Erfa tilsvarer 100µ levaxin. Det er jeg uenig i. Jeg skal begrunne hvorfor. Hvis man kun har stått på behandling med T4 tidligere, så er det ikke enkelt å "regne om" hvor mye Erfa man trenger. Selv stod jeg på kombinasjonsbehandling med levaxin og liothyronin når jeg startet behandling med Erfa. Jeg valgte derfor å gjøre mitt regnestykke ut i fra antall µ T4 og T3 i tabletten. Dette viste seg å stemme på en prikk når jeg tok blodprøver etter et par måneder på Erfa. Tipset mitt er derfor å regne om T3 delen i Erfa til T4. Det gjør du ved å gange med 5. Regnestykket ser da ut som følger: 38mcg T4 + (8mcg T3x 5)= 78mcg T4.
I praksis betyr mitt regnestykke at 60mg Erfa tilsvarer 78µ levaxin. Det kan være lurt å starte dosen med Erfa litt lavere enn det du brukte av levaxin, fordi Erfa er mer potent og kroppen trenger litt tid til å venne seg til T3 komponenten. TA VARE PÅ BINYRENE oppi det hele i form av B6, C vitaminer, magnesium, ashwaganda og ikke stress.
Lykke til
-
16-06-11, 13:09 #6
Tusen takk for bra svar.
Vel, så lenge den selges i mg i Norge, er det kanskje greit og bruke den fortegnelsen i det daglige?
Så vidt jeg har forstått er det prisforskjeller på 30, 60, 125 mg som ikke helt står i forhold til hva tabletten inneholder av virkestoffer. Ergo, hvis legen er med på det, få resept på 125 mg og heller del opp tabletten? Forstått riktig?
Hvis jeg har forstått deg riktig Blondi, så kan man da si at for eksempel 30 mg Erfa thyroid tilsvarer 39 µg Levaxin, og 125 mg Erfa thyroid vil tilsvare 162,5 µg med Levaxin? Vi kan og bør glemme hele "grain" benevnelsen?
Hvis jeg så regner litt, finner jeg ut at 155 mg Erfa thyroid tisvarer 201,9 µg Levaxin.
Mitt spørsmål er altså, skal legen be om fritak og bruke benevnelsen mg i søknaden?
Hva koster en boks på 100 tbl. 125 mg Erfa thyroid i Norge, noen som vet?
Thank U.
-
16-06-11, 13:30 #7
125 mg koster litt over 1600 kr for 500 tabletter. Spør på apoteket før du bestiller, noen apotek tar mer for å selge deg tablettene. 30 mg koster ett sted mellom 100 og 1300 kr. Fordelen med flere styrker med tabletter, er at du kan få en mer nøyaktig dose. På den annen side vet jeg ikke hvor mye det har å si, om du har samme mengde du deler over et visst antall dager. Da blir kanskje den halve tabletten litt mindre den ene dagen, og litt større den neste. Om du skjønner hva jeg mener. vet ikke om det betyr så mye for kroppen min om det blir en liten ulikhet mellom dagene. Thyroid virker i 28 timer i kroppen i følge legen min, så jeg antar at en liten skjevhet tåles bedre med thyroid enn med syntetisk som ikke har så lang virketid.
Angående grain: Endel av oss har brukt andre typer thyroid før Erfa. Alle har blitt oppgitt i grain. Erfe er såvidt jeg vet den enste som ikke bruker grain. Det tar litt tid å venne seg av med den betegnelsen. 125 mg er lik 2 grain, for eksempel, 60 mg er lik 1 grain osv.
Fritak: mener du blå resept? Kun en sykehuslege eller endo kan gi deg Erfa på blå resept. Fastleger kan det ikke. Men han/hun kan godt skrive ut Erfa på godkjenningsfritak, regninga må du stå for selv.
Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-06-11, 13:44 #8
Jeg tok for ordens skyld en telefon til Apotek1 og Vitus Apotek.
Begge to kan skaffe Armour thyroid.
15 mg 245.-
30 mg 270.-
60 mg 277.- (276.- på Vitus)
120mg 445.- (429.- på Vitus)
Priser er oppgitt for 100 tabletter.
Ingen av apotekene fant Erfa thyroid på datasystemet, men begge fant Armour thyroid. Går Erfa thyroid og Armour thyroid om hverandre, bare forskjellig produsent?
-
16-06-11, 13:54 #9
Vi postet samtidig, så jeg poster et innlegg til.
Jeg mener godkjenningsfritak, og er klar over at eventuelt en endokrinolog "kan" søke om blå resept.
Jeg fikk som opplyst i innlegget over oppgitt Armour thyroid i mg, 15, 30, 60 og 120, fra både Apotek1 og Vitus.
Hvilken apotekkjede er det som skaffer Erfa thyroid?
Erfa thyroid ser uansett billigere ut hvis 5 x 100 tabletter a 125 mg koster ca 1600.- Erfa var som sagt ukjent for begge apotekene jeg snakket med.
-
16-06-11, 16:48 #10
Apotek 1 skaffer i allefall, mener noen har nevnt Vitus apotek. og som du ser av prisene er Erfa billigere enn Armor. Endel har fått problemer etter at Armpour ble reformulert, Lillepus 88 her på forumet blant annet. Så jeg holder meg unna Armour.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Av Anne Ma i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 18Siste melding: 03-01-10, 01:21 -
Pris på Armour/hvor er det billigst?
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 11-08-09, 21:06 -
Pris på årsforbruk Armour?
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-05-06, 14:52 -
Pris på Glucophage?
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 13-09-05, 22:12 -
Pris på armour?
Av Ruth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 27-06-05, 12:39
Svar med sitat

Bokmerker