Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg venter spent på fortsettelsen. Selv har jeg gått 7-8 kilo opp igjen de siste 4-5 mnd...
    jeg begynte med HC ifjor; men vet ikke om det har med den gjøre - - kanskje er det noe helt annet som gjør utslag.
    Har du målt din IGF-1 før du startet med sprayen, Kevlin? Min er forhøyet uten tilskudd. Leste her på forumet at en av brukerne hadde fått beskjed av sin lege at forhøyet IGF-1 er assosiert med lav forbrenning. Jeg har ikke fått forklart min forhøyede IGF-1 av min lege...

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hvordan går det med dere som har prøvd denne sprayen fra Now foods, merker dere stadig forskjell?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Min IGF-1 er målt i forbindelse med en standard prøvepakke som taes i forbindelse med synachten test. Selvsagt måles ikke veksthormon i seg selv, fordi den eneste årsaken til at man har høy IGF-1 i legenes øyne er forhøyet mengde veksthormon. Jeg spør meg selv om det er tilfelle? Og i tillegg er den ikke høy nok til at den skal være sykdomsfremkallende. Hadde noe høy SHBG som var tatt samtidig, men det hang nok sammen med for høy dose thyroid. Er på en dose som jeg føler passer meg bedre nå.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Min IGF-1 er målt i forbindelse med en standard prøvepakke som taes i forbindelse med synachten test. Selvsagt måles ikke veksthormon i seg selv, fordi den eneste årsaken til at man har høy IGF-1 i legenes øyne er forhøyet mengde veksthormon. Jeg spør meg selv om det er tilfelle? Og i tillegg er den ikke høy nok til at den skal være sykdomsfremkallende. Hadde noe høy SHBG som var tatt samtidig, men det hang nok sammen med for høy dose thyroid. Er på en dose som jeg føler passer meg bedre nå.
    Hej Blondie Hvis dit IGF fortsat spræller... kan du måske bruge den artikel jeg tilfældigvis fandt i dag, mens jeg ledte efter noget lidt andet. En "friskbagt" fra januar i år:

Context: Measurement of IGFBP-3 can aid the diagnosis of growth hormone related diseases. Furthermore, epidemiological studies suggest that IGFBP-3 and the molar IGF-I/IGFBP-3 ratio are associated with clinical endpoints like cancer or cardiovascular disease. However, their clinical use is limited by the lack of validated reference intervals.

Objectives: Establishment of age- and sex-specific reference intervals for IGFBP-3 and the molar IGF-I/IGFBP-3 ratio by newly developed automated immunoassays.

Setting: Multicentre study with samples from 11 cohorts from the USA, Canada and Europe Participants: 14,970 subjects healthy subjects covering all ages from birth to senescence. Main outcome measures: Concentrations of IGFBP-3 and the IGF-I/IGFBP-3 ratio as determined by the IDS iSYS IGF-I and IGFBP-3 assays.

Results: Both the concentration of IGFBP-3 and the IGF-I/IGFBP-3 ratio are mainly determined by age. IGFBP-3 concentrations increase until the age of 22 years, with a plateau being visible between 15 and 25 years. Determined by the high peripubertal peak in IGF-I, the peak in the IGF-I/IGFBP-3 ratio occurs already around the age of 15, with a slightly earlier and higher peak in females. Beyond the age of 60, IGFBP-3 concentrations remain higher in females, whereas IGF-I as well as the IGF-I/IGFBP-3 ratio remain significantly higher in males.

Conclusions: We present an extensive set of assay specific, age and sex-adjusted normative data for concentrations of IGFBP-3 and the molar IGF-I/IGFBP-3 ratio and demonstrate distinct sex specific differences across lifespan.

Kilde: Age and sex specific reference intervals across life-span for insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3) and the IGF-I/IGFBP-3 ratio measured by new automated chemiluminescence assays.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Har du målt din IGF-1 før du startet med sprayen, Kevlin? Min er forhøyet uten tilskudd. Leste her på forumet at en av brukerne hadde fått beskjed av sin lege at forhøyet IGF-1 er assosiert med lav forbrenning. Jeg har ikke fått forklart min forhøyede IGF-1 av min lege...
    Nei jeg har ikke det - trur eg.
    Jeg tok utgangspunkt i at Hertoge skriver at veksthormon var det tilskuddet han nødigst ville gitt avkall på og
    at 0,35 mg/dg er en liten dose (to spray av nows spray gir 0,32 ml) -
    dessuten at han begynte med dette når han var i trettiåra, jeg er jo i førtiåra.
    Hvor gammel er du da Blondie
    Jeg skal iallefall be om å få sjekket det ved neste blodprøve
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg er 40. Fikk målt IGF-1 i forbindelse med synachtèn test. Det er visst rutine det. Ingen har brydd seg med å forklare hva det forhøyede resultatet betyr. Det er visst ikke rutine

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Jeg har ellers ret gode nyheder om mine erfaringer med IGF-1, men jeg blev fanget af Blondies indlæg...

Jeg er 40. Fikk målt IGF-1 i forbindelse med synachtèn test. Det er visst rutine det. Ingen har brydd seg med å forklare hva det forhøyede resultatet betyr. Det er visst ikke rutine
    Det kan godt være, at IGF-1 blev målt netop fordi du er omkring de 40 år, og lægen er tilhænger af den teori, at væksthormon/IGF-1 bør undertrykkes allerede i yngre år, for at reducere risikoen for en senere udvikling af kræft. Jeg har hørt beretninger om, at "progressive" læger kan finde på at måle IGF-1 hos alle deres kvindelige patienter, der nærmer sig menopause, for at "holde øje" med risikoen for brystcancer (iflg. denne teori). Mænd har det endnu værre: samme "teori-type" hævder, at Mænd, der begynder at tabe håret som 20-årige, har større risiko for at få prostatakræft, eller alle os der har været store babyes har forhøjet risiko for senere i livet at udvikle forskellige kræftformer.

... og her blev jeg klar over, at mit svar passer ikke i denne tråd, så jeg fortsætter her, hvor jeg har "snakket med mig selv" siden november sidste år.

Kommer tilbage med min on topic kommentar om en dag eller to.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har ellers ret gode nyheder om mine erfaringer med IGF-1, men jeg blev fanget af Blondies indlæg...

... og her blev jeg klar over, at mit svar passer ikke i denne tråd, så jeg fortsætter her,
    hvor jeg har "snakket med mig selv" siden november sidste år.

Kommer tilbage med min on topic kommentar om en dag eller to.
    Hvor bliver din on topic, Anisa
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Flere spørsmål fra meg :(
    Av MorStine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 09-03-11, 20:55
  2. Anbefalt av Hertoghe
    Av Kevlin i forumet Nyttige linker
    Svar: 9
    Siste melding: 30-07-10, 06:27
  3. Svar: 11