Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
22-07-10, 15:14 #3
Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?
Ja, "afhængig af tilskud" betyder, at man booster sig selv med ekstra hormoner. Det ville også jeg være betænkelig ved. Men.....
.... både her på forummet og i Kevlins citat handler det aldrig om tilskud af "ekstra" hormoner (i forhold til det, til enhver tid gældende biologiske behov). Både her på forummet og i Kevlins citat handler det om en hormonerstatning (regulering) for de hormonmangler vi er offer for, uanset hvilken årsag er til, at vi mangler disse hormoner.
Det er altså to forskellige tilstande her er tale om. Den første kan undværres (op til ens eget valg). Med hensyn til den anden har vi intet valg - medmindre vi vil vegetere med hormonunderskud.
Mht. Hertoghe - er han den fjerde generation af endokrinologer, som i hvert slægtled var/er selv ramt af hypothyreose. Iflg. hans beskrivelser erstatter han ikke kun den primær hormonmangel, men også de sekundære, dvs. de hormonmangler som er opstået som følge af den syge skjoldbruskkirtels interaktioner med andre kirtler (hormone feedback).
Personlig vil jeg hellere være afhængig af hormonerstatning (hormone replacement) end at være afhængig af de begrænsninger, som forskellige hormonmangler (udspringende af hypothyreose) øver på min tilværelse inkl. mine mentale, kreative, kognintive og emotionelle evner samt det lyse sind, som jo ellers alle ville være enten reducerede eller helt væk pga. hormonmangler.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Flere spørsmål fra meg :(
Av MorStine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 09-03-11, 20:55 -
Anbefalt av Hertoghe
Av Kevlin i forumet Nyttige linkerSvar: 9Siste melding: 30-07-10, 06:27 -
Legen i dag - carpal tunnel, veksthormon, kulde, varme, verk
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 11-05-07, 17:36 -
VEKSTHORMON
Av sandra i forumet VeksthormonSvar: 3Siste melding: 19-09-06, 18:59

Svar med sitat

Bokmerker