Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Dine tal er fine...
Threaded View
-
11-06-11, 10:54 #4
Sv: Dine tal er fine...
Hej igen Wilma

Jeg synes, du skulle spørge nogle herinde angående dine stofskiftetal. Der er nogle, som er meget kompetente til at tolke og forklare de forskellige tal og deres indbyrdes forhold. Så hvis du starter en tråd under forumet for blodprøver, så får du sikkert rigtig god respons. Husk at skrive referenceområderne med - der er forskellige referencer fra land til land, og ja selv fra sygehus til sygehus.
Alle de læger og endokrinologer jeg har talt med starter med at kigge på mine blodprøver og siger: ja, dine stofskiftetal er jo fine, så det kan ikke være det, der driller dig. Mine prøver har svinget en del siden jeg blev opereret men er nu mere stabile. Dagsformen svinger til gengæld voldsomt, men det kan skyldes binyrerne. Jeg tror ikke, der er ret mange læger, der ser anderledes på stofskiftet end din og min gør. Og så er man jo lige vidt.
Jeg synes, det er ret imponerende (sarkasme her
) at man tør give patienter lykkepiller og lign. ud fra, hvad patienter fortæller om symptomer, og at man op og nedjustere medicin uden at tage blodprøver, men når det kommer til stofskiftet, ja så ser man ikke på symptomer - kun på blodprøverne. Jeg har siddet grædende hos en endokrinolog og spurgt hende direkte: Hvad med mig? Hvad skal jeg gøre med disse symptomer? Tæller det ikke hvordan jeg har det??? Men der var ikke noget at komme efter.
Jeg er at betragte af min egen læge som værende sygdomsangst (altså hypokonder), selv om min psykolog er af en helt anden mening! Sidst jeg var ved læge fik jeg at vide, at alle de andre stofskiftepatienter hun havde, ikke havde nogen problemer! Jeg er jo ikke dum - så jeg ved jo godt, hvad hun mener om mig og mine symptomer...!
Men jeg vil sige, som min psykolog så klogt sagde; selv en hypokonder kan jo også blive syg
- så man kan ikke hænge alt op på psyken (selv om TERM prøver ihærdigt at retfærdiggøre det
)
I Norge får de ofte taget prøver af det frie t4 og t3 - det gør man ikke i DK. Man kan bede om det, og hvis man er heldig får man sin vilje. På endokrinologisk afdeling får man taget frit t4 og t3, så de gange jeg har været derinde er de automatisk blevet taget.
Jeg er af den overbevisning, at det bedste man kan gøre er at sætte sig rigtig godt ind i sin sygdom. Læse, læse og atter læse - på nettet, i bøger osv. Her på Sonjas er der et hav af viden omkring stofskiftet. Brug det flittigt
Kram fra Ceven
Lignende tråder
-
"Pas godt på dine barnedrømme"
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 15-10-11, 23:25 -
Fine blodprøver?
Av Mathilde i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 0Siste melding: 22-03-11, 15:03 -
- Neivel, så får du bare gå med plagene dine, da!
Av Sonja Midtlien i forumet Frustrert og leiSvar: 8Siste melding: 31-05-09, 08:45 -
Hva ligger dine T4 verdier på med ARMOUR og / eller kombi?
Av RIGG i forumet Normalverdiene?Svar: 1Siste melding: 30-06-07, 01:05

Svar med sitat
Bokmerker