Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
26-05-11, 17:29 #6
Sv: forhøjet tsh og normal t3 og t4
Det er fortvivlende, at også her, hvor en lille dreng allerede er i udredning for forsinket udvikling og har forhøjet TSH - betragter lægerne "normalområdet" som de plejer - unuanceret. Lægerne ude i verden foreslår direkte, at der bør indføres "normalområderne" ikke alene kun til børn, men også forskellige i forhold til børnenes alder. Normalområde for nyfødtes TSH ligger på mellem 1.3 og 16-19. Jeg mener ikke, at det er særlig "normalt" at det spænder så vidt. Din søn er heller ikke nyfødt mere...
Så vidt jeg husker, var der noget om, at børn født efter kunstig befrugtning kunne udvikle forhøjet TSH uden relation til stofskiftesygdom. Så var der også noget om at netop blandt "reagensglas-børn" forekom en større rate af TSH-resistens, uden at der udvikledes stofskiftesygdom af den grund.
Her er et par artikler om børn med forhøjet TSH.
Elevated TSH in Children (Bemærk artiklerne i højre menu)
Hypothyroidism in Infants and Children. Low Thyroid and its Effects on Newborns, Infants and Children
Normal TSH Levels in Children
3 måneder er lang tid når man er bekymret, men I kunne måske prøve at finde second opinion i mellemtiden?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Normal TSH, men lav T4 og T3
Av carlsmor i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 57Siste melding: 22-02-11, 14:47 -
Forhøjet DHEA
Av Anisa i forumet DHEASvar: 0Siste melding: 05-06-10, 13:59 -
Forhøjet kalcium
Av gitteh i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 12Siste melding: 23-11-07, 20:17 -
Medicin mod forhøjet prolaktin & stofskiftemedicin
Av gitteh i forumet ProlaktinSvar: 13Siste melding: 15-06-07, 12:22 -
Er jeg normal, da...?
Av kris i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 14-10-05, 19:03

Svar med sitat

Bokmerker