Ja, det kan godt hende du har rett i det!

I går brukte jeg en del tid på utenlandske forum der folk diskuterte florinef-erfaringer. Fant ut at:
- Det er vanlig med kraftig hodepine etter oppstart med florinef.
- Mange har denne hodepinen kun de første ukene, noen har dem lenger eller helt til de har funnet riktig dose.
- En del finner ut at hodepinen forsvinner hvis de tar ekstra salt.

Det gjorde meg litt mer rolig mht blodtrykket. Så da venter jeg de ekstra dagene til jeg får min egen blodtrykksmåler i posten (sikkert denne uka).

Jeg tenker at dosen min sannsynligvis er litt for lav. Jeg vil ikke øke dosen uten å snakke med legen (og har ikke time før i august, og vet ikke om jeg evt. ringer han). Men jeg vil forsøke noen uker til og se om det blir bedre. Får evt fortsette med salt. Bruker fortsatt en del salt.

Og så tenkte jeg jo på kalium i går, deretter forkastet jeg det. Etter å ha tenkt litt mer har jeg bestemt meg for å prøve og se om det kan ha effekt likevel. Jeg har nemlig hatt ekstra sug etter frukt, hatt diare og kvalme etter start av f. Dette kan være symptomer på lavt kalium. Så har jeg tenkt å spørre fastlegen om hun vil teste kalium, magnesium og kalsium i løpet av sommeren (håper du er grei og sier seg villig til det - har ikke truffet fastlegen min). Har også vært litt deppet de siste dagene, kanskje det kan ha noe med kalium å gjøre? Har også hatt en del prikking i hender og føtter.

Kanskje er det slik at disse bivirkningene som ligner på symptomene handler om at jeg skaper "uro" og skipler elektrolyttene og at det denne påvirkingen gir de samme symptomene, men at dette forhåpentligvis roer seg etter en stund. "Enkelt" sagt

Men nå har jeg lagt stort beslag på tråden din, Blondie. Neste opdatering skal jeg legge inn i min tråd. Takk for hjelpen.

Klem