Hei igjen,

Idag fikk jeg svar på de siste prøvene, min lege fokuserer p at min TSH er for lav den var nå nede i 0,10 og skal være mellom 0,20 - 4,0. Derfor mener han jeg må gå ned på Levaxin igjen - noe som jeg har gjort 2 ganger siden oktober.
Fra 175 microgram til 150, og i Januar fra 150 ned til 125 microgram.

Merker at jeg blir maktesløs, det er rette ordet. Mister energi, orker ikke så mye.

Er det TSH som er så viktig? jeg vet at hvis jeg tar 150 Microgram så føler jer meg bedre, tar jeg 175 så er jeg MYE bedre og kan jobbe.

Siste målinger:
Fritt T3 var nå på 4,2
Fritt T4 var på 16,7.
TSH var på 0,10

Jeg har jo operert bort hele kjertelen for 1 år siden, og nå lurer jeg på om jeg burde prøve Armour ? kanskje det virker bedre for meg da det inneholder flere stoffer ettersom jeg forstod. Kanskje kroppen min ikke liker Levaxin ?

Pebles, det er nok sant det du sier - vi som har operert bort hele kjertelen og har vært vant med høye verdier trives best der. Hvis jeg tar 175 Microgram så blir min TSH nede i 0,04... det var den sist jeg tok 175.

Hva er skadevirkningene på kroppen ved å ha så lav TSH ? er det benskjørhet evt andre ting som er direkte farlig?

Vet du ?

Mvh Enja