Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
22-05-11, 13:57 #21
Sv: Røykeslutt- endring i medisindosering?
Tenkte bare å skrive bittelitt om hvordan det gikk med meg og champixen. Den erfaringen ble i grunn for kort til at jeg kan si noe om hvordan champix påvirker stoffskiftet, som jo opprinnelig var tema, men jeg skriver litt likevel.
Må si at jeg ble overrasket over hvor godt champix virker på røyketrangen. Jeg trengte 14 dager på medisinen før jeg slutta, men da var det til gjengjeld ikke noe problem. Fikk total avsmak på røyk, ingen lyst i det hele tatt. Var bekymra for bivirkninger, dette med depresjon og mareritt og sånt. Men det gikk helt fint, merket ingen forandring. Hadde livlige drømmer, men det har jeg ofte til vanlig også. Det som ble det store problemet for meg, var magen. Det begynte med at samboeren klagde over at det luktet oppkast av pusten min. Jeg merket ingenting selv, men etter noen dager/uker begynte jeg å få magesmerter etter å ha tatt tabletten. Jeg holdt ut en stund til, men da jeg begynte å spy, måtte jeg bare slutte å ta dem. Dessverre kom røyksuget tilbake sakte, men sikkert. Og etter to uker uten champix, og noen dager med kraftig PMS, begynte jeg å røyke igjen
Jaja, sånn er det.... Nå for tiden går jeg om manner meg opp til å slutte igjen. Jeg vet hva det krever, og denne gangen er jeg mer forberedt på hva som kommer. Jeg har ikke tatt stoffskifte-prøver på en stund, men formen er som den var før jeg begynte på champix.Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 24-03-09, 20:04

Svar med sitat
Bokmerker