Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
21-05-11, 11:47 #6
Sv: Farlig å bråseponere Levaxin?
Hej igen
Undskyld, at jeg er kommet til at forskrække dig !!!
Du skal ikke være bange. Den type medicin, du tager, bliver i blodet længe, så der går pænt mange dage, før der sker noget med det. Jeg har herinde læst, at der er folk, som tager hele ugens ration på samme ugedag. De må jo så vente en uge på at få næste gang
Når der er gået seks uger, kan man imidlertid mærke, hvis man er gået ned med en stor portion. Jeg prøvede det efter min graviditet, hvor jeg fik ordre på at gå tilbage til min gamle dosis fra den dag, jeg havde født. Det var ikke godt, viste det sig - ret præcist seks uger efter. Så gik det brat nedad med humør og energi, og jeg tog 12 kilo på (selvom jeg uden problemer og i løbet af 14 dage havde tabt alle de 8 kilo, jeg tog på pga graviditeten).
For mig at se er de svar, du har fået, eksempler på, at der er meget få som forstår dette område.
Nu kan jeg ikke se laboratoriets referenceområder af det, du har skrevet. Men jeg undrer mig over, at ft4 er så lav. Det er ikke en god idé at hænge sig en masse i tsh, især ikke, når der ikke er mere t4 i blodet, end det, du har at gøre med.
At føle sig usikker, bange og trist er ikke ualmindeligt, når man har lavt stofskifte - tsh eller ej. Jeg har selv været meget plaget af det i tidens løb, især inden jeg fik medicin, og når jeg har fået for lidt af den.
Du kan læse en masse om sådan nogle plager her i underforummet Stoffskifte og kognitive, psykiske og nevrologiske plager:
https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=103
Desværre har mange med lavt stofskifte oplevet, at deres læge forsøger at hjælpe ved at give dem antidepressiver, men det er ikke nogen god idé, eftersom løsningen ligger i stofskiftet, og så vidt jeg husker, er det endda dokumenteret, at antidepressiver at gør det hele værre. Du må have hjælp, men pas på at det bliver af den rigtige slags.
Så kunne det være, du skulle læse om kosthold her ... og i det hele taget undersøge ting og sager, der kan påvirke stofskiftet. Måske finder du en skat der
Der findes forskelligt, som hjælper henholdsvis modvirker stofskiftet, og det er godt at vide. Jeg siger dette, fordi jeg selv havde taget Eltroxin i årevis, før jeg fandt ud af denne vigtige forbindelse.
Når du kommer til læge på mandag, vil h*n muligvis snakke en masse om tsh og hvordan det kan forårsage alverdens ulykker og bl.a. osteoporose. Manges erfaring er, at det ikke forholder sig sådan. Man kan komme langt selv, bl.a. ved at få nok b12-, d3- og k2-vitamin. Blandt meget andet.
Husk hele tiden på, det er dig, der ved, hvordan du har det. Og tsh siger i hvert fald ikke noget om dét.
Der er nok nogle stykker, der kan give dig svar, som er meget bedre end jeg. Hold dig til på forummet, læs om stofskiftet og så får du det bedre, bare af at vide, at du ved mere om det
Nielsigne
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
Kolesterol og fett: Er det farlig?
Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 3Siste melding: 23-09-12, 17:57 -
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 07-05-09, 14:46 -
Trening farlig når man har vært syk?
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 0Siste melding: 15-01-07, 18:30 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51

Svar med sitat
Bokmerker