Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
21-05-11, 11:15 #5
Sv: Farlig å bråseponere Levaxin?
Hej Ruffine

Det er ikke uden grund, at du har fået diagnose "lavt stofskifte" og blev sat i behandling. Du må have haft høje TSH-tal og lave FT4-tal, hvilket du forøvrig fortsat har. FT4 på 14 er lavt nok til at give hjertet masser at slide ekstra med.
Det du beskriver er slet ikke en bivirkning af Levaxin. Stort set har Levaxin ikke nogen direkte straks-virkning i kroppen, før den bliver omdannet til T3 og dit FT3 på kun 3,8 berettiger overhovedet ikke til den slags symptomer som du beskriver. Det kan tværtimod være ganske omvendt og hjertet forsøger at klare behovet trods for lidt hormon i kroppens (og hjertets) væv til at drive det. Når det sker, at du f.eks. jogger og kroppen har ikke hormon nok til at forsyne sig med energi - træder binyrene til med udsondring af bl.a. adrenalin, der så kan give dramatiske symptomer (også fra hjertet), hvis du tvinger kroppen til mere end den har energi til.
Idet Levaxin indeholder et passivt stof, helt uden "straks-virkning" er det ikke noget problem at stoppe på en gang. Det er fuldstændi8g og 100% sikkert, at du ikke dør af det. Konsekvenserne melder sig først efterhånden som Levaxin kommer ud af kroppen, men heller ikke dette livsfarligt - bare plagsomt på andre måder, hvis Levaxin er en nødvendig behandling.
Fordi der er ikke noget råd at give. Ikke andet end at du har angst og denne angst påvirker dig. Det er psykisk og har ikke andet med Levaxin at gøre, end at du nok hele tiden var undermedicineret - og det giver både angst og depression som langtidsvirkning.
Den læge er ikke rigtig klog, kan jeg hilse og sige. TSH falder altid til lavt ved behandling med Levaxin, fordi hypofysen er særlig følsom over for Levaxin og derfor kan vise langt lavere TSH-værdier end de burde være. Dit eget FT4 på kun 14 beviser, at du i hvert fald ikke har for meget hormon i blodet. TSH på 0,11 er alt for lidt til FT4 på kun 14.
Når denne læge siger, at man kan ikke have sygdommen (lavt stofskifte) fordi medicinen har fået TSH til at falde ned - udviser han en livsfarlig mangel på dømmekraft og hvis du stoler på ham, bliver dine hjertesymptomer intet i sammenligning med det, hvad dårligt behandlet lavt stofskifte byder patienterne.
Mit råd til dig er, at du forsøger at finde en psykolog med speciale i sygdomsangst og beder psykologen om hjælp mod "nervøst hjerte" eller "hjerteneurose", fordi det kan ikke være meningen, at hver gang du skal tage din medicin (eller medicin for andet end stofskifte kan det udvikle sig til), bliver du overmandet af angst for at dø, eller bliver bange for lægemidler.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
Kolesterol og fett: Er det farlig?
Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 3Siste melding: 23-09-12, 17:57 -
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 07-05-09, 14:46 -
Trening farlig når man har vært syk?
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 0Siste melding: 15-01-07, 18:30 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51

Svar med sitat
Bokmerker