Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
21-05-11, 09:21 #3
Sv: Farlig å bråseponere Levaxin?
Ok. Nå ble jeg redd. Håpet å få svar fra noen som hadde bråseponert, jeg har lest at enkelte har gjort det... Hadde håpet at en eller flere av disse kunne fortelle meg at dette går greit.
Det er jo ikke sikkert at jeg har lavt stoffskifte i det hele tatt. Det var legen min som sa det. Da tenkte jeg at det var best å ikke ta mer levaxin i det hele tatt. Disse hurtigpuls-episodene jeg har innimellom skremmer livet av meg. Hørte at dette kunne skje hvis man var overdosert. Hvis jeg ikke har lavt stoffskifte i det hele tatt er jo hvert gram levaxin for mye, derfor den brå slutten fra den ene dagen til neste. Nå er jeg på 6. dagen uten levaxin, og jeg har nok dermed 50 mcg levaxin i kroppen fremdeles...
Men, jeg er blitt redd, særlig fordi jeg hadde litt urolig hjerte igår. Jeg ringte etterhvert både legevakt og døgnåpent apotek. Ingen kunne gi meg et skikkelig svar på om det var uproblematisk å bråseponere. Jeg spurte hva legevakt-dama ville gjort selv, og hun sa hun ikke ville tatt mer levaxin før hun hadde konferert med legen på mandag. Vet han har telefontid da. Det var nok sikkert ikke heldig å begynne å ta igjen heller, når jeg hadde hatt et så langt opphold, sa dama på legevakta. Apotekdama visste ikke, men trodde ikke det var direkte farlig å bråseponere. Det stod ingenting i Felleskatalogen, og det pleide å stå advarsel dersom bråseponering var direkte farlig.... Jeg spurte om det var sannsynlig at jeg kom til å dø av hjertestans i løpet av helga. Det var hun sikker på at jeg ikke kom til å gjøre, uten at hun egentlig ville komme med noe råd...
Syns det er veldig rart at det ikke går an å få et skikkelig svar. Jeg er jo ikke ute etter å få velsignelse for at jeg har sluttet med levaxin, jeg vil bare kunne slippe angst i løpet av helga, før jeg kontakter fastlegen på mandag. Dette er det jo viktig å få under kontroll, jeg er klar over det!!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
Kolesterol og fett: Er det farlig?
Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 3Siste melding: 23-09-12, 17:57 -
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 07-05-09, 14:46 -
Trening farlig når man har vært syk?
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 0Siste melding: 15-01-07, 18:30 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51

Svar med sitat
Bokmerker