Hei Berit

Ja, litt "streng" er han nok på Thyroid i forhold til det jeg er vant til. Han så ikke på prøvesvarene. Vel, det var nok meningen, men hormonprøvene mine hadde forsvunnet (ikke blitt analysert). Første gang jeg var der gikk jeg på 195, da mente han at jeg burde ha 160. Sist jeg var der gikk jeg på 170, han mente at det fortsatt var for høyt og at jeg skulle redusere litt gradvis. Men hadde forståelse for at jeg trengte dosen på det stadiet jeg var på da. Men at endelig dose skulle ligge litt lavere.

Jeg bruker fortsatt pregnenolone. 44 mg, så det er jo en god del. Det har jeg gjort på egen hånd, før jeg startet hos ds. Så tar jeg fortsatt 25 mg 7-keto. Får altså en del binyrestøtte gjennom pregn. og 7-keto.

Jeg tror at min høge dose hc egentlig var behov for aldesteron-støtte. Jeg trengte engetlig ikke så mye kortisol, tror jeg. Men pga at jeg hadde så lavt aldosteron, krevdes det mye hc. Klønete uttrykt. Men selv om jeg også hadde pang-effekt av hc, var det enkelte symptomer som jeg bare klarte å ta "toppene" av med hc, ikke fjerne helt. Saltet fjernet mange av dem helt, og hc-behovet sank fort.

Ja, jeg husker at du også har hatt problemer med å oppretholde magnesiumnivået ditt. For meg stemmer muligens teorien om at det har sammenheng med problemene i tarmen, men sannsynligvis vil ikke det gjelde for deg som ikke har lignende mageproblemer?

Ja, binyrene mine tåler mye mer nå. Jeg underdoserte meg på Thyroid for en måneds tid siden. Stressdoserte litt i forbindelse med det, men ellers utgjorde det ikke noe problem for binyrene. Husker da jeg underdoserte meg i fjor sommer - da brukte binyrene noe sånt som tre måneder på å komme seg igjen. Så det går framover.

- og jeg er glad for å høre at det går framover med deg også. Om ikke i racerfart, så går det da riktig veg.

PS: Har nå tatt til meg Anisas råd fra en annen tråd. Fra i morgen av tar jeg Thyroid ved leggetid og så ser jeg om det kan hjelpe på søvnproblemene. Kan ikke la det være uprøvd!

Ha en fin 17. mai!