Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
15-05-11, 10:04 #2
Sv: Gråsonetilfelle, ny på forumet
Beklager at skulle byde dig velkommen på forummet.

Jeg kan se, at du allerede har fundet ud af at lære dig op i masser af gode oplysninger og din tankerække er 100% rette. Det lover godt (trods alt) for den fremtid, du har så meget af at se frem til.
Det er da noget af et "gråsonetilfelle" med anti-TPO >1300, hva`?
I min bog hedder det Hashimoto's Thyreoidit. Denne sygdom begynder ofte først med hyperthyreose (forhøjet stofskifte), for at gå over i hypothyreose. Derfor kan det ikke udelukkes at du måske også har andre antistoffer end anti-TPO...
... og her bør du igen stålsætte dig og insistere at få målt dit blod for TRAS-antistoffer, selv om du nu "kun" har hypothyreose (TRAS måles gerne ved mistanke om hyperthyreose). Det er MEGET vigtigt for dig og dit videre forløb at få enten be- eller afkræftet om du har TRAS-antistoffer fordi hele din fremtidige behandling kan (desværre) afhænge af TSH-tal og såfremt dit evt. TRAS er af den blokerende type, vil dette medføre faldende FT4 som du får besked på, er helt i orden eftersom dit TSH ikke er "så højt".
Nu er det sådan, at man har ikke en målemetode, der skelner mellem den stimulerende TRAS (for meget T4) eller den blokerende TRAS (for lidt T4), men det vigtigste er at få fastslået OM du har TRAS-antistoffer da dette vil formidle til lægen, at hvor der er TRAS - kan man ikke stole på TSH-målinger, men bør udelukkende gå efter værdier for FT4 (og gerne FT3). Dette kan have en afgørende indflydelse på, om du vil modtage effektiv behandling, eller behandling der kun fjerner toppen af isbjerget.
I min bog er TSH højere end 1 altid et problem og jeg har endnu ikke mødt nogen, hverken på nettet eller In Real Life, som (efter sin diagnose) har fået det nogenlunde eller varigt bedre før vedkommendes TSH var faldet under 1 eller helst under 0,5.
I det hele taget bør du revidere din tillid til ref.områder ("normalområder"), der ellers var kun ment som vejledende, men som af en eller anden mystisk årsag er blevet til et behandlingsværktøj - noget vi patienter har så absolut ikke godt af. Måske kan denne lille artikel hjælpe til at forstå dette problem, vi patienter konstant møder som en mur, der hindrer mange i at modtage en effektiv behandling, endsige blive bedre eller næsten raske.
Ellers håber jeg at du er tålmodig, fordi denne tid er "agurketid" på forummet, hvor det først bliver efter august, at flere brugere igen begynder at frekventere forummet. Det er det samme hvert år: sent forår og sommer får så mange det så meget bedre, at de indhenter det (ude)liv, der ikke var ork for i de mørke måneder.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Ny på forumet
Av puselus i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-11-08, 22:02 -
Medfødt hypothyreose
Av Bodø i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Ny på forumet
Av gunnar i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-08-07, 23:12 -
Mer om Armour og BTA på about.com forumet
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 12-09-05, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker