Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 43
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Problemerer med å få tak i Erfa.

Får ikke tak i nå verken på Boots eller Apotek1. Dvs - Boots får ikke lenger, Apotek1 kan muligens få tak i, men det tar 3-4 uker, Vitus ringer meg imorgen og det kan hende de har noe liggende

Kommer imorgen til å ringe alle grossistene, finne ut hvem som er ansvarlig for import av uregistrerte legemidler og ta en alvorsprat med dem

Linker til div info om plager av ny Armour settes pris på så jeg har noe å sende dem av dokumentasjon

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Tror Vitus er best her. Jeg vet ikke om de bare bruker opp det de har liggende eller om de fortsetter å bestille Erfa. Jeg fikk Erfa i løpet av en halv dag på Vitus, for ca to mnd siden.

Fint om du oppdaterer hva som er status mht Vitus.

Helt villt at det skal være så vanskelig å få tak i!! På Vitus sa de sist at etterspørselen til tyroid hadde økt, og at det nå lå konstant på lager og kunne skaffes på kort tid. Men er litt usikker på om han da mente Erfa i tillegg til Armour, eller bare Armour.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vet at Rufus har en resept inne på Apotek1, og hun sa at det tar tid. De importerer da kun for deg. Spent på merutgiften for dette.

Er det fortsatt samme problemer med Armour, Lillepus?
    Kjempefint at du kontakter grossistene, Lllepus! jeg snakket med de på Boots, Jernbanetorget, for ca en uke siden, og de sa at det var importøren som gikk for Armour, og ikke Erfa. Da hadde de to bokser Erfa igjen, men jeg ble nektet å få dem, siden legen mot min vitende og vilje hadde skrevet Armour.

Jeg forstår ikke dette, vi må da være mange som sverger til Erfa nå? Det må da være et kundegrunnlag? Kanskje vi kan starte et selskap til import av Erfa....

Er det mulig å importere Erfa selv, dersom jeg har resept, noen som vet?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post

Er det mulig å importere Erfa selv, dersom jeg har resept, noen som vet?
    Mener å ha lest at Siven importerte rett fra Cananda da det var manco på Armour. Kan du utdype hvordan du fikk til dette, Siven, om du leser dette?

Merker jeg blir bekymret over at det skal være så vanskelig å få tak i go'medisinen. Det er bare helt utrolig. Synes det er drøyt at man må planlegge 3-4 uker i forveien. Håper Lillepus har oppløftende nyheter å komme med, etter hun har snakket med Vitus mm.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Skal skrive i tråden hva som skjer.

Men får nå på lørdag. Var ei jeg kjenner i Moss Erfa ikke fungeret for, så får hennes avlagte boks. Det er bar 60 mg, så varer ikke mer enn maks to mnd

Det virker som om alle grossistene har Armour igjen, men sist gikk jo binyrene mine til helvete, så ikke pokker om jeg tar det igjen, da kan jeg nesten like gjerne kjøre på Levaxin lizm

Lurer på om jeg skal ordne så vi kan få en artikkel om dette et sted. Klassekampen, Morgenbladet, Kvinner og Klær.....

Har litt journalistkontakter her og der, bl a i nrk. Dette er helt uakseptabelt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Det er ikke noen dum ide med journalister. Mye grums her å grave i...manglende oppfølging av pasientrettigheter (i forhold til valg av egen behandling). Legemiddelindustriens "balletak" (unnskyld nord-norsken) på legene (som bare vil skrive ut levaxin) osv

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Østfold
    Alder
    61
    Meldinger
    17

Var hos Vitus Apotek jeg fikk ERFA sist. Virket ikke som de hadde problem med å skaffe det.

Synes absolutt at journalister kunne trekkes inn i vår kamp om nyttig medisin.
    Har du ork og overskudd til det Lillepus88, så har du helt sikkert mange i ryggen

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Ok, har nå snakket med grossistene til Boots/Alliance, Apotek 1 og Vitus/Ditt apotek.

Alle har masse Armour. Men det er jo den nye formelen da, som gjorde at mine og mange andres binyrer ble skutt til helvete.

Norsk medisinaldepot (Vitus) kan skaffe Erfa og har en del på lager. De skal fortsette å importere. De importerer via USA da Erfa ikke har eksporttillatese for å sende meds til Norge. Men de får tak i.

Alliance Healtcare (Boots) kan ikke skaffe og vil ikke jobbe med det. Dette pga denne manglende eksporttillatelsen. De antydet at konkurrentene importerer Erfa ulovlig.

Apokjeden (Apotek1) kan skaffe. Men de kan ikke komme utenom 4-6 ukers leveringstid. Årsaken er nytt EU-regelverk som visstnok sier at ingen grossister/apotek/importører har lov til å ha uregistrerte legemidler på lager. Dermed må Apotek1 importere hver boks til den enkelte kunde etterhvert som den bestilles. Dette bestilles via Tyskland, som Erfa har en eksporttillatelse for. Så må Tyskland bestille fra Canada og det blir da sendt den ene boksen hit.

venter på tlf fra Statens Legemiddelverk nå for å prøve å finne ut hva slags latterlig regelverk dette er.

Forresten - det virker som om Boots kan skaffe Nature-Throid. Regner med det gjelder for alle

Da jeg snakket med Norsk Medisinaldepot viste det seg forresten at det er mulig det kan gå an å få tak i thyroid i flytende fom. Skal undersøke litt hva dette er og komme tilbake til dere vedr det

Sist endret av Lillepus88; 11-05-11 kl 11:43 Begrunnelse: mer info

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Kjempejobb du har gjort her, lillepus

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Så fik mor Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 109
    Siste melding: 05-04-20, 20:44
  2. Så fik jeg Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 77
    Siste melding: 19-10-13, 01:52
  3. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada