Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Standard Hashimotos og Erfa Thyroid

Har nå gått på Levaxin siden i høst. Siste oppjustering var til 0.75 og blodprøvene viste da fine verdier. Men det forhindrer ikke det faktum at jeg ble 50% sykemeldt fordi jeg har vært helt utslitt. Skal til min fastlege i morgen og tenker å be om å få bytte til Erfa. Har noen gode argumenter til meg i tilfelle h*n setter seg på bakbeina?
    Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hashimotos og Erfa Thyroid

Si at du føler at du nå har prøvd lenge nok uten effekt. Du ønsker å prøve behandlingsalternativer. Si at du har en venn (meg) som har fått dette medikamentet på blå resept hos spesialisthelsetjenesten. Hvis han fortsatt protesterer still følgende spørsmål (spørsmål):
    Synes du dette er ihht brukermedvirkningen som beskrives i pasientrettighetsloven?

Håper dette vil gjøre susen for deg:-)

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Nå er jeg griiiinete! Legen er syk og fikk en vikar som er veldig fersk. Han hadde vel egentlig ikke hatt noe imot å skrive det ut men han han fant det ikke i felleskatalogen og visste ikke dosering - ergo måtte han henvise meg til St. Olav. Han ringte spesialist på St. Olav som kunne fortelle at dette medikamentet skrev han ut ca en gang i året. Så da er dt bare å vente igjen da *argh*
    Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det er bilde av en pilleboks på forsiden av forumet. Skriv ut alle link som følger i boksen. Les og ta med til legen og legg det i fanget til vedkommende. Når noe er nytt og ukjent, blir de ofte litt tafatte og redde. Erfa gjorde meg frisk, før fungerte jeg halvveis. Fortell ham at vi er mange som har det slik, vi ble ikke bra på Levaxin.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Si at du føler at du nå har prøvd lenge nok uten effekt. Du ønsker å prøve behandlingsalternativer. Si at du har en venn (meg) som har fått dette medikamentet på blå resept hos spesialisthelsetjenesten. Hvis han fortsatt protesterer still følgende spørsmål (spørsmål):
    Synes du dette er ihht brukermedvirkningen som beskrives i pasientrettighetsloven?

Håper dette vil gjøre susen for deg:-)
    Hei Blondie

Jeg leser her at du har fått Thyroid Erfa på blå resept. Siden jeg også bor i Troms, kanskje har du et tips om hvordan å gå fram eller hvor jeg kan henvende meg

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hashimotos og Erfa Thyroid

Hei på deg

Jeg fikk hjelp av Blondie i denne tråden - og da tok det ikke lang tid før jeg fikk Blå resept:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Endelig er det besluttet: Jeg fikk Erfa på blå resept
    En seierens dag for flere enn meg håper jeg
    En forutsetning for å få på blå resept på uregistrert preparat er at man har prøvd registrerte
    (for min del Levaxin og Liothyronin).
    En annen er at søknaden skrives av lege i Spesialhelsetjenesten.

La dette inn i min egen tråd
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Vi har snakka endel om thyroid på blå resept i en annen tråd -
    og dette er så GODE NYHETER at jeg legger den inn her i min egen tråd også:

[YOUTUBE]5FubkTcp5aw&feature[/YOUTUBE]
    Lykke til til alle som vil prøve det samme.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Sitat Opprinnelig skrevet av Freya Vis post
    Nå er jeg griiiinete! Legen er syk og fikk en vikar som er veldig fersk. Han hadde vel egentlig ikke hatt noe imot å skrive det ut men han han fant det ikke i felleskatalogen og visste ikke dosering - ergo måtte han henvise meg til St. Olav. Han ringte spesialist på St. Olav som kunne fortelle at dette medikamentet skrev han ut ca en gang i året. Så da er dt bare å vente igjen da *argh*
    @Freya, har du kommet noe lenger i saken? Har du få prøvd Erfa thyroid?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Hei på deg

Jeg fikk hjelp av Blondie i denne tråden - og da tok det ikke lang tid før jeg fikk Blå resept:

En forutsetning for å få på blå resept på uregistrert preparat er at man har prøvd registrerte
    (for min del Levaxin og Liothyronin).
    En annen er at søknaden skrives av lege i Spesialhelsetjenesten.

La dette inn i min egen tråd

Lykke til til alle som vil prøve det samme.
    Tusen takk for gode tips! Jeg har gått på Liotyronin og Levaxin siden 2009, men ble verre etter ett år! Min nyervervede energi forsvant og i tillegg dukket helt nye symptom opp! Jeg måtte sjøl lese meg opp for å forstå at symptomene faktisk var sterkt knyttet til de syntetiske medisinene. I tillegg har jeg gått på Cozaar Comp og Adalat Oros, og nylig leste jeg på forumet at Adalat Oros hemmer T3 og faktisk kan ødelegge stoffskiftet.

Jeg fikk i det minste prøve Thyroid Erfa uten krangel, men fastlegen fastslo samtidig i et skriv at jeg ikke kunne søke om å få den på blå resept.
    Ganske irriterende at legen dermed kutter debatten før den er ført

Jeg må derfor også gå til research for det er urimelig at det skal gjøres forskjell på hvilken hjelp du får alt etter hvem du møter i helsevesenet

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    .. fastlegen fastslo samtidig i et skriv at jeg ikke kunne søke om å få den på blå resept.
    Det er uansett ikke fastlegen din som kan søke om dette. Fastlegen din må gi deg henvisning til spesialist (relevant) -
    jeg var på Drammen sykehus og overlegen jeg var hos var ikke endokrinolog.
    Mener og huske at det var på Medisinsk avd...

Det er nok ikke det mest vanlige å få slikt'no på Blå resept - så legen din tror nok at dette ikke går an (vet ikke bedre..).
    Si at du har to venner (Blondie og meg) som har fått erfa thyroid på blå resept;
    og så får du nok en henvisning til nærmeste sykehus
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Det er uansett ikke fastlegen din som kan søke om dette. Fastlegen din må gi deg henvisning til spesialist (relevant) -
    jeg var på Drammen sykehus og overlegen jeg var hos var ikke endokrinolog.
    Mener og huske at det var på Medisinsk avd...

Det er nok ikke det mest vanlige å få slikt'no på Blå resept - så legen din tror nok at dette ikke går an (vet ikke bedre..).
    Si at du har to venner (Blondie og meg) som har fått erfa thyroid på blå resept;
    og så får du nok en henvisning til nærmeste sykehus
    Hei Kevlin

Faktisk sa legen sist (26.sept) at jeg var henvist til endokrinolog på UNN, så legen lurte samtidig om jeg hadde hørt noe fra sykehuset.
    Det har jeg stadig ikke, så da må vel legen purre dem.

Ellers skal jeg på ny time hos fastlegen 14.november.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Min opstart på Erfa Thyroid
    Av Michael i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 09-10-11, 19:05
  3. Dosering av erfa thyroid
    Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisiner