Hvis prøvene viser et litt bedre resultat enn Addison (ekstremt og livstruende lavt), har du "friske binyrer", ingen grunn til behandling. Det er den rådende oppfatning blant leger. Desverre ingen vurdering av mellomnivåer! Det kan hende, om du har råd, at det er lurt å gå til en helhetslege som behandler binyrer.

be om å få målt anti-TPO (antistoffer) når du snakker med legen om disse symptomene som kan være skjoldbrukskjertelen. Du bør også sjekke mineraler som magnesium, sink, selen, kobber. Folat. B-12 vitamin. D3 (heter vel 25-OH-Vit.D på prøvearket) mangel har de fleste i Nord-Europa på vinteren, den bør du sjekke vinterhalvåret, og sommerhalvåret dersom du ikke soler deg litt uten solkrem. Etter prøven, start med tilskudd, i allefall i vinterhalvåret. Jeg ville også stått på litt med å få sjekket andre hormoner, om du tror du har problemer med binyrene. DHEA-sulfat, testosteron, progesteron, østradiol, SHBG. Har legen din sjekket insulin? da må du komme fastende. Mange prøver er best å ta fastende, og på morgenen. Husk å ta blodprøver til samme tid, dette er viktig med stoffskiftehormoner, de endres i løpet av dagen.

Adrenal cortex, du mener binyrekstrakt fra dyr? Jeg har forsøkt, men gikk over på hydrokortison. Men jeg vet at mange har blitt friske av å ta det. Om du skal ta flere prøver av kortisol, bør du vente med å spise dem, de kan gi feil bilde.

Lykke til