Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
24-04-11, 19:29 #3
Sv: Re: Nye retningslinjer for TSH verdier...
Linket virker ikke mere, men hele artiklen kan læses på ThyroidToday.com
SUMMARY
- Laboratoriet TSH referenceområde skal revurderes og sættes ned til 0,5 til 2,5 mIU/L for at afspejle TSH-niveauet i den (anset for) raske befolkning.
- Den TSH terapeutiske værdi på 0,5 til 2,0 mIU/L bør genindføres, og thyroxin-behandling bør skræddersyes til patienterne, baseret på deres individuel helbredstilstand og ved hyppig overvågning af TSH-niveauer.
- Ifølge den nye reference-standard, bør TSH niveau over 3,0 mIU/L ikke betragtes som normalt.
- Patienter med TSH niveauet 5,0 til 10 mIU/L vil sandsynligvis have gavn af thyroxin-behandling.
- Patienter med depression bør rutinemæssigt testes for hypothyreose.
- Da bioækvivalens af forskellige syntetiske thyroxin-præparater
ikke nødvendigvis lig terapeutisk ækvivalens. Patienter bør konsekvent behandles med samme thyroxin-præparat.
Nå da da... TSH's normalområde på 0,5 til 2,0 mIU/L? Anbefaling vedtaget i 2003 af American Association of Clinical Endocrinologists (AACE) in San Diego, California, USA?
Hos os (i Skandinavien) kan vi forgæves kravle i støvet med TSH på 2,0 og langt derudover, og... få at vide af lægerne at vi er friske som havørne, hypokondere?
Relateret: Clinical Implications of the New TSH Reference Range (pdf) Tak for at du læste mit indlæg.
Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker