Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Hybrid View
-
15-04-11, 22:57 #1
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Igjen vil jeg minne om forumets disclaimer. Forumet er ikke til erstatning for lege.
Jeg betviler like mye at du mener å ha hatt nytte av terapeutiske råd på dette forum som jeg betviler at det finnes en lottovinner pr uke. Men at det finnes en lottovinner pr uke betyr ikke at alle som spiller på lotto vinner.
Kanhende bør jeg sitere forumets retningslinjer:
"Opplysninger og råd på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos, eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysninger og råd på dette nettstedet må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling."
Det er helt utrolig at min anmodning om ikke å avvise legers og endokrinologers vurdering skulle lede til så mange engasjerte innlegg.
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
15-04-11, 23:58 #2
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Jon, det her er noget fis. Har du læst mere end den første linje i Anisas første svar? For så burde du vide, at Anisa jo IKKE har anbefalet Vilje at undlade at høre på en læge. Hun har netop forsøgt at hjælpe Vilje med at finde en eller flere læge(r), som vil være bedre til at hjælpe Vilje i den situation, hun er i lige nu.
Jeg ved ikke, hvor de fossiler, hun ellers har konsulteret, har deres ideer fra, men det går altså ikke. At lade stofskiftet bare falde og falde er dumt, slet og ret.
Mange læger har ikke forstand på medicin, der er lavet på naturligt stofskiftehormon, og det er hele miseren i bl.a. Viljes tilfælde. Disse læger er vant til at justere dosis efter tsh, og den kan ikke bruges som mål, når det gælder medicin, som indeholder t3. Det er som at bruge millibar i stedet for oktan eller omvendt. Det giver ikke mening. Selv læger, der bruger tsh som mål, er, hvis de er dygtige nok, indstillet på også at se på ft4. Under graviditet er dette ekstra vigtigt.
For mig ser det ud som at du ikke har sat dig ind i noget men bare er her for at skælde ud. Hvis du imidlertid skulle interessere dig for graviditet, kan du bl.a. læse her, om hvor vigtigt det er, IKKE at lade stofskiftet falde under graviditet http://www.dsog.dk/sandbjerg/Thyroid..._m_pt_info.pdf Her fastslås det bl.a., at "Hypothyroide gravide har brug for større dosis end ikke-gravide." Og i brochuren som følger nederst i pdf'en hedder det bl.a. "Det er meget vigtigt, du tager behandlingen under din graviditet, da det kan være skadeligt både for dig og for dit foster at lade være. Stofskiftehormonerne er afgørende for en normal vækst og udviklingen af hjernen på dit barn. Der er ikke påvist øget risiko for fostret ved medicinsk behandling af for lavt stofskifte." Risiko er der derimod ved at undlade behandling eller ved at underbehandle.
De læger, som Vilje snakker om, ser bort fra dette, fordi de stirrer sig blinde på tsh og ikke ved noget om behandling med thyroid. Det kan godt være, du mener, man under alle omstændigheder skal lytte til disse læger. Jeg mener, de burde skamme sig, uanset om de så har ret til at kalde sig læger. Der er dårlige, uempatiske læger, der tilsyneladende har glemt deres basale viden, og så er der dygtige læger.
Og så er der behovet for at få ekstra information, også fra udenlandske videnskabsfolk Det får vi her, og det har du åbenbart noget imod. Så ved jeg ikke, hvorfor du er her.
-
16-04-11, 00:28 #3
Så lenge vi ikke tror reglene er brutt, er reglene ikke brutt. Det er vår oppgave å avgjøre i samsvar med ånden bak reglene. Blant annet skriver vi i reglene:
"Sonjas Stoffskifteforum er et fritt forum, uavhengig av enhver form for sammenblanding med, eller i forbindelse med legestanden, legemiddelindustri eller pasientforeningene.
Her på forumet er det ene og alene de stoffskiftesyke og deres erfaringer, som fritt blir formidlet til hverandre. Ytringsfriheten på Sonjas stoffskifteforum er ubegrenset når det angår brukernes egne erfaringer, som formidles på brukernes egne premisser og ansvar.
Innholdet på Sonjas Stoffskifteforum er preget av at forumet blir oppsøkt i hovedsak av pasienter i en mangelfull eller i en ikke tilfredsstillende behandling for sin sykdom.
De stoffskiftesyke, som anser seg selv som velbehandlet og er tilfredse med den legehjelp de mottar, skal være oppmerksomme på at her på forumet finnes også info og utsagn, som ikke nødvendigvis stemmer overens med deres egne gode erfaringer.
Her finnes alle grupper av stoffskiftesyke. Velbehandlede og de ikke-velbehandlede stoffskiftesyke må finne seg til rette med hverandre på like fot og ha respekt for andres erfaringer, inkl erfaringer som avviker fra deres egne."
Dette forumet har ikke behov for kommentarer som forverrer motløshet eller svekker gryende optimisme.
Vi ønsker Jon beste velgående, og håper at legen hans fortsetter å leve opp til tilliten.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Endring på blodprøver
Av kita1288 i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 07-02-11, 22:02 -
Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Det begynner å skje noe
Av JoJo i forumet SolskinnshistorierSvar: 1Siste melding: 07-08-05, 17:20

Svar med sitat
Bokmerker