Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Vilje Du bør slet ikke konsultere en endokrinolog! Ej heller din egen læge, i denne situation. Ingen af dem er kvalificeret til at bære "ansvaret" for din graviditet.

Du må i en fart finde en speciallæge i gynækologi og obstetrikk eller bedre måske? Kontakt Instituttgruppe for gynekologi og obstetrikk: "Faggruppen ved Kvinneklinikken består av 12 akademiske stillinger (2 hovedstillinger og 10 bistillinger) og en sekretær. Gruppen gir undervisning i gynekologi og obstetrikk. Forskningsaktiviteten er stort sett begrenset til gynekologi og obstetrikk, delvis overlappende, og delvis tverrfaglig med andre faggrupper slik som pediatri, morfologi (patologi) og endokrinologi. I obstetrikk forskes det på fostermedisinske emner, metoder for termin- og vekstbestemmelse, og svangerskapsrelaterte studier med vekt på preeklampsi, overtid, endokrinologiske problemstillinger som påvirker svangerskap, mm." Til højre "på linket" finder du kontaktoplysninger hvor du kan ringe eller skrive.
Styr unna denne type råd. De kan være riktige eller gale. Det kan også et kron/mynt-kast være. Husk på disclaimeren på forumet: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=3574

Du kjenner navnet til din lege. Du kjenner ikke navnet på deltakerne på dette forumet. Langt mindre kjenner du til disses kompetanse. Alle vil deg helt sikkert vel. Men hvordan kan du vite at disses vurderinger - gjort utelukkende på basis av noen ord på et forum - uten noengang å ha sett deg - kan vurdere din situasjon og tilstand bedre enn din lege? Eller andre leger du treffer?

Meninger er gratis for forumdeltakere. Det er vanskelig å saksøke disse dersom du følger råd her, og rådene viser seg å være alt annet enn gode. På forumet er råd gratis - gode som dårlige.

Du kan nok utvilsomt få mer sympati på forumet enn hos din lege. Men jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at du får bedre behandling ved å følge terapeutiske råd på dette forumet enn du ville ha fått ved å oppsøke din eksisterende leges råd eller en rekke andre legers råd. For meg å tro noe annet, vil måtte innebære å akseptere at legeutdanning er diskvalifiserende - at menneskes helse er best tjent med at folk ikke studerer medisin, men heller baserer seg på ord skrevet av anonyme på internett.

Hvis noen som gir råd om behandling her på forumet kan fremvise CV som vitner om kompetanse på behandling av gravide stoffskiftepasienter, og kan kompensere eventuelle økonomiske konsekvenser av skader som eventuelt kan relateres til rådene som er gitt, vil jeg bli mindre kritisk til disse. Men jeg vil uansett mene at du bør vektlegge legens råd tyngre enn rådene fra tv-reparatører, byråkrater og andre som ikke kjenner din sykehistorie.

Jeg ber deg innstendig om å basere dine valg på vurderinger gjort av antatt kompetent personell i helsevesenet, ikke på råd gitt av nicks på forum som dette. Dette er helt i tråd med det forumets disclaimer legger opp til.