Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Hybrid View
-
15-04-11, 18:16 #1
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
P.S. Mener at have læst på forskellige udenlandske forums for vordende mødre, at en slags graviditets "standard" for dosering af Erfa Thyroid og Armour Thyroid var oppe på ca. 300 mg (Erfa) eller op til 5 grain Armour....
Hvis du bliver spurgt om dosering og skal derfor svare at du er i behandling med Erfa Thyroid og at det svarer til en daglig dosering på ? mcg T4 og ? mcg T3 (ved 3 grain/180 mg) og du kan sende dette link: http://www.erfa-sa.com/thyroid/english/mono_en.html . Du kan tilføje at Erfa Thyroid er produceret i Canada, og er bl.a. godkendt af FDA (de amerikanske lægemiddelmyndigheder) til ordination i USA til behandling af hypothyroidism samt at den forhandles i Norge og i Europa på recept. Resten må de selv ulejlige sig med at finde, hvis de vil. Ellers er din graviditet et hovedemne.
Du kan beregne hvor meget T4 og T3 du får om dagen af nedenstående opstilling, hvor afhængig af hvilken styrke tabletter du får - kan du lægge værdierne for T4 sammen, og for T3.
In each Erfa Thyroid 30 mg tablet embossed “ECI 30”, there is 18 mcg. of T4 and 4 mcg. of T3;Det kan godt ske at de bliver forvirrede, men uanset hvor forvirrede de bliver - er dette ikke rette tidspunkt at skifte til anden medicin. Nu skal din graviditet passes.
In each Erfa Thyroid 60 mg tablet embossed “ECI 60”, there is 35 mcg. of T4 and 8 mcg. of T3;
In each Erfa Thyroid 125 mg tablet embossed “ECI 125”, there is 73 mcg. of T4 and 17 mcg. of T3.
So the ratio is 4.5 T4 : 1 T3.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-04-11, 00:14 #2
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Hej Vilje
Jeg har skrevet til 'mit' sygehus for at få mine tal fra min graviditet. I mellemtiden kan du måske bruge noget fra denne:
http://www.dsog.dk/sandbjerg/Thyroid..._m_pt_info.pdf
Her står bl.a. "Kendt velbehandlet hypothyreose
1
Behovet øges allerede ved 4-6. gestationsuge, hvorfor levothyroxin dosis bør øges med 30-50 %, så snart graviditet er konstateret."
Så det handler altså om behandling med syntetisk medicin under graviditeten. Men man må kunne regne dem om og bruge de tal, Anisa har sat ind her som start.
I pdf'en står også bl.a. at:
"Hvis endokrinolog ikke er til rådighed, tilbydes den gravide kontrol hos obstetriker med speciel interesse og erfaring i behandling og kontrol af gravide med thyroidea-lidelser, gerne i samarbejde med den gravides praktiserende læge."
Med andre ord Anisas model.
Jeg vender tilbage med tal, når jeg får dem.
-
16-04-11, 08:07 #3
Hei Vilje

Jeg var ikke gravid men følte meg dårlig så jeg fikk tatt prøver.
Prøvene viste dalende Ft4 og TSH på 0,01. Legen min mente derfor jeg var overdosert men var litt i tvil for Ft4 var blitt lavere, hun kontaktet derfor endokrinolog på sykehuset som bekreftet at med så lav TSH så var jeg overdosert. Jeg fikk beskjed om å kutte ut medisinen helt i en uke.
Etter en dag og to dager så var jeg så dårlig at jeg trodde jeg skulle stryke med... I fortvilelsen sendte jeg en mail til Aker vedrørende referanseverdiene når man tar Erfa/armour og svaret jeg fikk er det Ruth henviser til tidligere i tråden. Jeg tok med svaret jeg fikk til legen og begynte gradvis å ta medisin igjen, men jeg mistet 4 mnd. av mitt liv før jeg var noenlunde igjen. Legen min beklaget at hun hadde tatt feil men at hun stolte på endokrinologen.
Jeg har dessverre mistet originalen av mailen i et PC crash men det er andre på forumet som har fått den videresendt tidligere. Kanskje noen kan sende den til deg slik at legen din kan få se denne?!
Pass på deg selv, at TSH er lav betyr ikke at du er overdosert i hvert fall
-
16-04-11, 09:31 #4
Nå anbefaler Anisa å finne en annen lege. Det er jeg helt enig med henne i ut i fra de dokumenterte medisinske anbefalinger som foreligger ift. gravide kvinner med stoffskifteproblemer. Disse har Viljes leger ikke fulgt, og Vilje og hennes barn lider under dette. Det er klart at folk her på forumet reagerer på dette. Dette forumet har reddet livet mitt. For et år siden var jeg forferdelig syk, og orket nesten ikke å holde en samtale gående. I dag vet jeg at jeg har en autoimmun sykdom som er til hinder for at jeg føler meg alldeles frisk.. En frisk skjoldkjertel kunne ikke rettet opp i de plagene jeg fremdeles har. Men nå skal jeg starte opp i 50% jobb igjen, og på fritiden er jeg aktiv med å være leder for Juniorfotballen i bygda samt noe aktiv i Røde Kors. Ingen av de 5 legene jeg har vært borti det siste året klart å gjøre en skit ift helsa mi, men det har mine forumvenner gjort. Jeg kan faktisk stole på mennesker jeg aldri har møtt, og livet mitt har faktisk ligget i deres hender til tider, da ingen andre var der.

Jeg ønsker deg alt godt Jon. Det skal du vite. Men jeg finner meg ikke i uryddige uttalelser og påstander ift. folk her på forumet som legger sin sjel i å hjelpe folk.
Sist endret av Jeanette Ws.; 16-04-11 kl 10:04
Lignende tråder
-
Dosering av erfa thyroid
Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 46Siste melding: 04-09-11, 21:55 -
Pakningsvedlegget til Erfa? Om dosering.
Av Fanteri i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 01-08-10, 11:41 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker