Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
15-04-11, 17:51 #18
Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!
Vilje
Du bør slet ikke konsultere en endokrinolog! Ej heller din egen læge, i denne situation. Ingen af dem er kvalificeret til at bære "ansvaret" for din graviditet.
Du må i en fart finde en speciallæge i gynækologi og obstetrikk eller bedre måske? Kontakt Instituttgruppe for gynekologi og obstetrikk: "Faggruppen ved Kvinneklinikken består av 12 akademiske stillinger (2 hovedstillinger og 10 bistillinger) og en sekretær. Gruppen gir undervisning i gynekologi og obstetrikk. Forskningsaktiviteten er stort sett begrenset til gynekologi og obstetrikk, delvis overlappende, og delvis tverrfaglig med andre faggrupper slik som pediatri, morfologi (patologi) og endokrinologi. I obstetrikk forskes det på fostermedisinske emner, metoder for termin- og vekstbestemmelse, og svangerskapsrelaterte studier med vekt på preeklampsi, overtid, endokrinologiske problemstillinger som påvirker svangerskap, mm." Til højre "på linket" finder du kontaktoplysninger hvor du kan ringe eller skrive.
Du kan oplyse dem om, at du trænger til hjælp straks. At du har TRAS som forårsager lavt stofskifte i stedet for højt, at du er i "kombinasjonsbehandling" (oplysning om Erfa Thyroid er for tidligt at give i denne fase af henvendelsen) og at din læge og din endokrinolog kræver at du nedsætter medicindosering pga TSH, selv om dit FT4 er faldet fra 22 til 14, og at du har det elendigt! Og er bange!
Sig/skriv også at din graviditet er "risiko-graviditet" og at du måske burde være under opsyn af et hospital?
Sagen er, Vilje, at dit tilfælde slet ikke hører hos hverken fastlæger eller endokrinologer. Du skal vide (og tro på), at endokrinologer har slet ikke pejling på graviditet og dens følger for endokrinologiske sygdomme. Der findes undtagelser, men ikke her, som jeg læser det du oplyser om. Derfor skal du i varetægt hos "graviditets-læger" (obstetrikk) i stedet og det kan kun gå for langsomt. Straks på mandag går du i gang med at gøre noget ved det og...
...i mellemtiden tager du din medicin som du plejer + en grain til, og prøver på at GLEMME din angst, din usikkerhed og din utryghed i de to dage som kommer nu - lørdag og søndag. Din uro har allerede tappet dig for kræfter så lad være med at lade det fortsætte de kommende to dage. Slap af og find noget at kose dig med. Hvis du ikke kan glemme uroen - skriv den ned på et stykke papir i stedet, læs det og skriv nederst: "Jeg vil IKKE tænke på det nu. Jeg vil tænke på det igen først på mandag". Hvis det ikke hjælper - gentag det for dig selv, til du bliver træt af at høre dig tænke det og træt af at være urolig.
Få de bedste to dage i din graviditet nu på lørdag og søndag. Det kan nemlig slet ikke hjælpe at plage dig selv med uroen fordi du alligevel ikke kan "gå i action" før på mandag. Så hellere samle kræfterne i mellemtiden og se blade springe i solen, og græsset gro.
Hver gang uro-tankerne er ved at komme igen - tag papirstykket frem og læs hvad du skrev før. Til du får ro igen, og bliv ved, hver gang den (uro) stikker sit grimme fjæs frem! Det er ikke din skyld! Intet af det er dit ansvar! Ansvaret for din elendighed ligger alene hos de læger, som vil have det uden at have kvalifikationer til at bære det. Fra på mandag går du i gang med at finde andre, der kan.
Rigtig god weekend, Vilje!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Dosering av erfa thyroid
Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 46Siste melding: 04-09-11, 21:55 -
Pakningsvedlegget til Erfa? Om dosering.
Av Fanteri i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 01-08-10, 11:41 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker