Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
09-04-11, 14:35 #1
Sv: Aktuelt med kombinasjonsbehandling?
Heisann
Måten du kan se om kroppen er dårlig på omdanning fra T4 til T3 er på blodprøvene. Dersom T4 ligger midt i referanseområdet, skal T3 også gjøre det. Så hos en som er dårlig på omdanning kan men feks se at FT4 ligger øverst i ref området, mens FT3 ligger midt i refområdet.
Likevel er det jo slik at det i januar kom ut en forskningsrapport (seriøs, fra Sverige) som viser at T3 som er ommdannet fra levaxin ikke passerer blod-hjerne barriæren hos alle pasienter. Siden hjernen ikke omdanner fra T4 til T3 selv, er jo dette dramatisk for de det gjelder, siden det er T3 som er det aktive hormonet.
-
14-04-11, 13:50 #2
Tusen takk for gode svar!
Blondie: Har du link til den svenske artikkelen? Trenger noe seriøst å vise fastlegen i morgen...;)
-
14-04-11, 22:35 #3
-
19-04-11, 21:42 #4
Tusen takk! Interessant... Fastlegen er ikke tilhenger av T3-tilskudd, men hun har sendt brev til Aker for å høre med dem. Hun står fast ved at psyke og kropp henger sammen, og at det kanskje er psykiske årsaker til at jeg er så trøtt. Ikke godt å si hva årsaken er. Det jeg vet er at jeg ikke føler meg deprimert, og at det ikke er normalt å sove hvor som helst til alle døgnets tider... Sov over ni timer i natt, og likevel sov jeg som en stein på bussen både til og fra jobb. Prøvde å lese en bok, men ingen sjanse... Håpløst!
Verdiene fra forrige blodprøve var TSH 0,65, FT4 18,0, FT3 4,7, Ferritin 29. Hvor kan man få hjelp hvis man ikke har lyst til å betale tusenvis av kroner på Balderklinikken e.l?
-
19-04-11, 22:00 #5
Vigdis anbefaler klinikken Osloakutten i denne tråd.
Begrundelsen lyder meget troværdig og koster ikke så meget for lægetime, som andre private klinikker
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-04-11, 07:46 #6
Aker, Thyreoideaklinikken går på frikortet ditt, da får du ingen ekstra utgifter. jeg ville vurdert en henvisning dit. Så utreder de vel deg for det du plages med, undersøker om det kan være andre grunner enn lavt stoffskifte, om dosen er rett etc. Og jeg tror ikke de har motforestillinger mot å la deg forsøke Liothyronin, syntetisk T3.
Du får nok ikke samme behandling på Osloakutten som du vil få på Balder eller heggeli. Vikitg å være klar over det. dersom du velger det alternativet. Jeg vet heller ikke om de gir deg resept på thyroid. Thyroid får du heller ikke på Thyreoideaklinikken på Aker.
Har du forsøkt å øke levaxinen for å se om du får det bedre?
Jeg fikk det jo først bra da jeg startet med T3. Mitt valg var thyroid, så jeg har alrdri testet ut Liothyronin.
Lykke til videre, håper du finner noen som er nysgjerrige og villige til å lete litt etter årsaker.
Hva tar du av kosttilskudd? Hvordan står det til med din B-12? Er du over 50 år, anbefaler amerikanske myndigheter deg å spise B-12. Du kan ha underskudd på B-12 selv om prøvene er fine. Du kan ha et problem et annet sted som i tarm eller mage, som gjør at cellene ikke får B-12. Men prøvene ser fine ut. Dette er litt skummelt. Du kan bli trøtt av mangel på B-12 også....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-04-11, 22:44 #7
Begynner å bli litt lei av dette... Har vært to ganger hos den nye fastlegen. Første gang ble det tatt masse blodprøver - 4 glass! Hun sa hun skulle sjekke stoffskiftet, B12, D-vitamin og masse annet. Da jeg kom til henne sist var det kun svar på D-vitamin. De andre prøvesvarene må ha kommet bort. Tok da nye blodprøver, men tror ikke hun fikk med seg B12... Føler jeg ikke blir tatt seriøst, og hun insisterer på at det psykiske spiller en stor rolle. Jeg føler meg ikke deprimert, og tror det er andre årsaker til at hodet er tåkete og jeg er supertrøtt. Sist B12 ble sjekket var den på 228. Er det ok?
Vigdis: Jeg tar Omega 3, B-komplex, D-vitamin og C-vitamin. Jeg er ikke over 50 år (snart 30)... Har ikke prøvd å øke Levaxinen. Merker overhodet ingen forandring i forhold til før jeg startet, og det er kanskje heller ikke noe poeng når TSH nå er såpass lav? Hvor klarte du å få resept på T3?
Lignende tråder
-
fT4 v/ kombinasjonsbehandling
Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Kombinasjonsbehandling, Norsk ministudie
Av Hansen i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 30-04-09, 12:26 -
Kombinasjonsbehandling
Av Maia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 22Siste melding: 26-02-07, 14:52 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat

Bokmerker