Viser søkeresultater 1 til 10 av 79

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Ekte hypotyreose er akutt

En ny bruger - Lillylille - har fået at vide af sin læge, at "at ekte hypotyreose ikke kommer snikende, men akutt". Det er utroligt, at en "ægte" læge afslører sin u-viden i denne pinlige grad. Det lover hans nuværende og fremtidige patienter rigtig skidt, når denne læge ikke anerkender at alle typer af hypothyreose udvikles snigende - med undtagelse af Posttraumatisk Hypothyreose. "Akut" hypothyreose kan man få af en anden sygdom, af en fysisk skade på skjoldbruskkirtlen og af langvarig stress hvor gså autoimmune thyreoideasygdomme, hvad enten det er hyper- eller hypo- er forbundet med post-traumatisk stress-syndrom, og er ofte først observeret klinisk efter perioder med langvarig stress.

Men Lillylille's læge fremhæver direkte "at ekte hypotyreose ikke kommer snikende, men akutt". Det er en "idiotforklaring"!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Idiotforklaringer

Jeg ble sykemeldt for depresjon september 2008, og etter tre uker kom de på at de skulle sjekke stoffskiftet. Jag scoret der, og fikk vite at jeg hadde problem med stoffskiftet, men at jeg ville føle meg bra etter fra 3-uker til 3 måneder og at dette var en ukomplisert sykdom så lenge jeg huska tabletten min. Jeg har ikke klart å komme tilbake til arbeidslivet enda.....
    Depresjon hadde jeg visst likevel, selv om psykolog sier nei; jeg er "utbrent" og at jeg ikke har typiske depresjonstrekk eller symptomer.
    Likevel har jeg regelrett blitt trua av lege og NAV til å prøve antidepressiva, fordi jeg er jo deppa; stoffskiftet skal ikke være noe problem...

Jeg fikk også forklaringen at problemet mitt skyldtes en betennelse i skjoldbruskkjertelen. At jeg hadde anti-TPO på over 1000 allerede i januar 2009, ble ikke en gang nevnt før jeg maste om det nå nylig etter å ha lært litt her inne på forumet.

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-12, 23:14
  2. Idiotforklaringer på lavkarbo
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 5
    Siste melding: 09-10-11, 18:23
  3. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  4. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn