Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
05-04-11, 19:24 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Liten oppdatering:
I dag har jeg gått ned til 2.5 grain eller 150 mg thyroid. Hadde aldri troddd at jeg skulle gå så lavt ned. Jeg bruker 17,5 mg hc. Kanskje jeg må gå ned der og. Gikk ned på pregnenolone fra 100 mg til 50 mg i dag, tre mnd siden jeg begynte med 100 mg, og etter tre mnd skulle jeg senke dosen til 50 mg. Føler meg litt gira, litt hyper. Men kanskje bør jeg vente, om jeg orker, med å senke hc til jeg ser hvordan det går med senkningen av thyroid.
Våkner hver natt ut på morgensida av at jeg er for varm, alltid på den tida. Vet ikke om det er overgangsalder eller noe annet hormonelt. Jeg kan eventuelt øke østrogengeleen litt for å se om det handler om overgangsalder. Ellers er formen kjempebra! Det føles helt utrolig å være her jeg er i dag. Stor takk til all støtte og hjelp fra alle dere som tilsammen er forummet

Glemte å si at det ser ut som om vekta kanskje har bestemt seg for å gå nedover, mistet to kilo nå. Det føles oppløftende! Lavkarbo pluss at jeg forsøker å konsentrere meg om hvor mye mat jeg trenger. Altså ikke overspise! Og selvsagt ehar jeg et mye høyere aktivitetsnivå enn tidligere• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-04-11, 19:45 #2
Jeg ville nok selv gå ned på 75 mg pregnenolone et par uger før yderligere reduktion til 50 mg. Altså en lidt mere glidende overgang, end "pludselig" halvering.
Det er også din egen fortjeneste, Vigdis
Du har ladet kroppen din få fred til at komme sig. Uanset at det gik op og ned, med formen, "bivirkninger" og behandlingen, holdt du fast og nu kommer belønningen. Du er min helt!!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-04-11, 20:31 #3
Fantastisk gode nyheter, Vigdis!
-
06-04-11, 07:16 #4
Så KJEKT å høre Vigdis!! Ikke minst gir du oss håp
-
06-04-11, 13:44 #5
Ja, Rosin, håp er viktig. Derfor poster jeg litt gode nyheter! Det kan være lys i tunnellen. Anisa: jeg spurte DS på Heggeli om dette med såpass kraftig nedtrapping med pregnenolone, men han var så bestemt på at dette er et lagerhormon, så nå skal jeg ha fylt lagrene og skal tåle det godt. jeg forsøker det, og ser hvordan det går. Men jeg var veldig skeptisk før han sa det. Nå tar jeg sjansen.
Jeg tror kanskje at det at jeg fikk flere hormoner var viktig for meg. Å få riktig tyroksin, thyroid eller hva nå kroppen helst vil ha, samt kortisol i form av hydrokortison er godt. Men om det er mangel på andre hormoner i tillegg, går det kanskje ikke helt bra? Det virker som om dette hormonsystemet er sårbart. og det er lite kunnskap om dette. Og grensene for hvor det går dårlig ligger ikke så langt ned som legene vanligvis vil ha det til? Mine tanker.....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
06-04-11, 14:27 #6
Hei Vigdis!
Mange takk for mye god informasjon om binyretretthet! Jeg vurderer å bestille time hos D.S. på Heggeli. I en tråd skrev du at man må regne med at det koster kr. 20 - 30000 det første året. Kan du være snill å skrive om de forskjellige utgiftene? Ser på nettsiden til senteret at det koster 1290.- for en konsultasjon på 60 min. Hva med andre utgifter, eks. prøver?
Takk for svar!
Joni
-
06-04-11, 14:31 #7
Det kan være andre hormoner i form av geleer eller piller. det kan være veldig sterke og dyre probiotika. det kan være tarmskylling. det kan være endring i kost. samt, som du sier, diverse prøver eller kosttilskudd. På tross av at dette har kostet masse, angrer jeg ikke. det hadde enten blitt dette, eller følge vanlig legeråd. Det hadde kanskje endt med 100 % uføregrad etterhvert? Og jeg tror nok DS er bedre på hormoner enn de er på Balder
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker