Viser søkeresultater 21 til 30 av 51
Tråd: svimmelhet
-
30-08-06, 13:59 #21
jeg opplever også svimmelhet innimellom, og når jeg da forsøker å lese (f.eks her inne på forumet) blir jeg "kvalm" i halsen og får også småtåkete syn og slørhet i blikket. Blir også ganske varm. Tanken har slått meg om det er overdosering, men tror ikke det..
-
30-08-06, 21:49 #22
Jeg har vært mye svimmel i mange år - raver rundt som jeg på galeien til stadighet. Ganske pinlig og ubehagelig ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-08-06, 22:52 #23
Det som trådstarter nevner er jo egentlig typisk for mange av oss. Jeg har bare ressonnert slik at "da virker jo ikke behandlingen" - les Levaxinen.
For det hadde jo ikke skjedd og du hadde fått igjenn ditt eget Thyroxin ?
Og da kan en jo fort bli litt småforbanna ? Med rette !
Det bånner vel i at legen trur at behandlingen virker - og det gjør den ikke ?
Jeg trur du må ta legen litt i "slipset" og ta en alvorlig prat og få`n til å forstå at du ikke har det bra nok med den behandlingen han(?) fortia gir deg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-06, 15:28 #24
Mitt råd er at legen din må ta seg kraftig sammen. Dersom han ikke har nok kunnskap selv kan han vel henvise deg til en endokrinolog. Du bør spørre for ikke alle leger tenker det selv.
Ellers er min erfaring at leger er mest opptatt av tall på prøvene, og ikke så mye av pasientens symptomer. Du får mest hjelp når prøvene dine er altfor lave eller altfor høye. Dersom de er fine og du ikke har det bra skjønner de fleste leger ingen ting og det de har og tilby deg er Levaxin.
Du kan spørre legen om å få prøve Liotyroxin, øke dosen selv om den er relativt høy, samt om å få prøve Armour. Det siste er som du kanskje vet et uregistrert preparat. Det er veldig sannsynlig at legen sier nei. Du kan bestille dette på nettet selv ( uten resept).
God Bedring.
-
31-08-06, 16:53 #25
vil det noe ende ta!!!!!
så fikk jeg svar på prøvene mine da, de var såååååå fine ifølge kontorsøstera. Ã… sa jeg, det vil jeg gjerne ha en utskrift på. Føler meg egentlig ikke så fin... jeg da.
SFT4(fritt T4) 17 (11-23)
FRITT T3 4.7 (3.5-6.5)
S-TSH 0.44 (0.35-5.0)
KORTISOL 335 (60-700)
ERYTROCYTTER 5.1 (3.9-5.1)
Hb- 15.3 (11.7-15.3)
Det som bekymrer meg litt er den høye Hb og erytrocyttene, dette mener jeg tyder på at blodet kanskje er litt tykt eller seigt. kanskje det er derfor en blir svimmel og får saktere puls og lavt BT.
jeg må bare ressonere meg frem, får ikke legetime før langt ut i September, har jo så fine prøver vet du!
jeg ser at T4 har sunket fra 21 til 17 og TSH har stigi fra o.28 - 0.44. Som jeg har forstått så Ifølge damen(husker ikke hva hun heter) Koren dahl på Thyroida poliklinikken så skal en strebe etter å ligge mellom o.5 -5.0 i TSH. Jeg har også en filosofi om at varmen virkelig har tatt knekken på meg i sommer, har aldri vært så nedfor som nå, og det virker som det er en del andre som sliter her på forumet..
En gladmelding da. Som jeg nevnte i tidligere innlegg så la jeg om til lavt GI kosthold, etter ca 2 uker merker jeg at jeg er myyye roligere i kropp og sinn, svimmelheten har faktisk begynt å avta, kanskje fordi jeg faktisk får ro nok til å sove om natten. Så tusen takk til alle dere der ute som bidrar med råd og tips her på forumet.
Det der med T3 og LIO har jeg ymtet om til legen før, det var uaktuelt til meg sa han.
GÃ…r fortsatt på den skyhøye Levaxin dosen, orker bare ikke å gå til legen å argumentere. Men akkurat idag og denne uken så har jeg det litt OK..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
31-08-06, 19:50 #26
Det er bra og høre at du har det bedre. Når det gjelder Hb så er den faktisk innenfor normalområdet. Dersom det bekymrer deg at den er såpass høy kan du be legen ta en ny neste gang du er der.
Tar du jern? Mange kvinner spesielt gjør det fordi de tror de trenger det, men egentlig er det ikke nødvendig derfom man har normal blodprosent og det går an å få formye jern dersom man tar unødig tilskudd.
-
05-09-06, 17:36 #27
Høy HB
Din Hb er nok litt i overkant siden du er kvinne. Det hadde ikke vært så dumt å måle serum jern og jernlager for å se at de ikke er større enn de bør være. Hvis de er for høye, bør du tappe blod slik at jernlageret kommer ned på et normalt nivå. For mye jern kan også føre til slapphet og er direkte farlig ved en tilstand som heter hemakromatose. (ikke for å skremme deg. Det er en veldig sjelden tilstand.)
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
06-09-06, 13:37 #28
hypotese
Jeg vet at Hb er litt i overkant, studerer til sykepleier!!.Stiger den til 16 er det skummelt.
S-ferritin 64 mikrogram/l(20-200) som jeg kan forstå er det innenfor NORMALområdet.
lever veldig sundt og trener mye, men med dårlig blodsirkulasjon så hoper vel jernlagret seg opp????For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
06-09-06, 17:23 #29
Ferritin er fint. Tror jernlager er en ennen prøve, men er ikke sikker. Tviler på at jernlageret hoper seg opp pga dårlig blodsirkulasjon. Da burde iallefall jeg ha skyhøye lager med mine likfingre og tær. He he. Mine ben fra rumpa og ned er ofte full av lyse rundinger pga dårlig sirkulasjon. Pluss iskalde da (: Hvis du røyker er ikke akkurat det et sjakktrekk med tanke på sirkulasjonen....
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
06-09-06, 21:20 #30
Om du trener mye og har et høyt oxygenopptak er ikke dette alarmerende. Det er faktisk en situasjon mange ønsker å komme i, med noen forbehold som jeg skal prøve å forklare. Langrennsløpere får startforbud når den er over 16 for jenter, og dette er begrunnet i helsefare. Likevel har vi inne dispesajonssøknader for flere løpere som ligger over. Så alarmerende farlig er det nok ikke.
Man prøver jo å ligge så tett oppunder som mulig, og bruker høydeoppholdstrening for å oppnå dette.
Og før måling drikker de MYE vann. Det påvirker reultatet, så om du var tørst så kan resultatet ditt være forhøyet.
Du burde ta en hematokritmåling - og for å være sikker, kanskje noen av de som sikter litt på hematomakrose ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Svimmelhet generelt
Av rexxy69 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 0Siste melding: 13-07-10, 08:30 -
Svimmelhet?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-04-10, 16:54 -
Svimmelhet
Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 24-11-06, 08:32 -
svimmelhet
Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 06-09-06, 21:20
Svar med sitat
Bokmerker