Takk for velkomstsvar og masse info!

Legen min har kutta og kutta på levaxinen, og jeg er blitt dårligere og dårligere, men fikk vite at jeg var deppa...... Det er pyton når effekten av feil nivå er den samme som f.eks. depresjon og angst.

Jeg ble innlagt på sykehuset i november pga diabetesen, og det var da sykehuset oppdaga et jeg var feilmedisinert. TSH var da 7,5 og T4 på 27 og noe. Jeg var på det tidspunkt rimelig slapp, også siden blodsukkeret mitt hadde vært svært høyt en tid (målinger som viste "over 33,3"). I tillegg har jeg begynt å utvikle struma.

Levaksinmengde ble oppjustert umiddelbart fra 450 til 700 mg i uka, og brev ble sendt til min lege om at det bør strebes etter å få TSH ned til 1,5. Etter hva jeg forstår har T4 vært det legen har styrt etter når hun har medisinert. Blodprøvene i januar hadde fått TSH ned til 3,8 og T4 til 23,6.

Legen min mener jeg kanskje bør øke medisinmengde, selv om hun mener prøvene mine nå er fine. Men om "vi skal høre på sykehuset" så bør jeg kanskje øke. Men hun vil uansett vente med nye prøver til uti april....det skal visst gå seks uker mellom hver blodprøve? Irriterende når legen er fornøyd, selv om man ikke kjenner seg ok selv....

Jeg aner faktisk ikke om det er tatt noe T3 (hva viser den enkelt forklart) og heller ikke om det er funnet anti-TPO (hva viser den) hos meg....

Mine tre halvsøsken er forresten født med hypothyrose, men likevel aner jeg altfor lite.

Kommer til å kreve nye blodprøver tatt denne uka slik at resultatene er kommet tilbake fra Aker når jeg har legetime 1.april. Fikk nå nylig vite på lavkarbo at jeg kan kreve kopi av prøvesvarene, og det skal jeg gjøre. Jeg har opplevd flere ganger å bli nektet svar på prøvene mine, og har måttet ha time hos legen for å få svarene

Har bestemt meg for å SUGE til meg all info jeg kan, slik at jeg vet mer. Det er tross alt min kropp som får gjennomgå når feil medisinering skjer.

Blondie:
Blodtrykket mitt har alltid vært lavt, men jeg har aldri hatt noen som helst problem med det. Til og med når jeg har vært høygravid har BT vært for lavt.

Siden jeg er astmatiker, tenkte jeg først på det når jeg fikk tung pust, men dette er ikke astma. Hvilepulsen er fin, men jeg får leilighetsvis skikkelig tunge harde hjerteslag, samtidig som det kjennes som noen sitter på brystet mitt.

Prikkingen i hender hadde jeg også når blodsukkeret mitt var himmelhøyt, men blodsukkeret er nå kjempefint.

Jeg valgte å ta 50 mg levaksin i går, og i dag er symptomene mye mindre / sjeldnere. Har tatt 100 i dag igjen.