Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
22-03-11, 19:19 #4
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2011
- Meldinger
- 5
Sv: Binyreproblemer eller lavt stoffskifte?
Har vært hos legen og fikk en lapp der han kryssa av masse greier som skal sjekkes ved blodprøve. Skal på sykehuset og ta blodprøve neste uke. Fikk i tillegg utskrift av en eldre blodprøve der jeg ba om å få sjekka stoffskiftet men jeg klarer ikke tolke så mye utfra de forkortelsene og begrepene som står her.
Kan skrive ned det jeg forstår for å se om det har relevans:
S-IONCA 1.27
PS-TSH (mU/l) 2.34
PS-KREAT 84
PS-GLUK 5.7
PS-FR-T4 14
PS-FOLAT 10.9
PS-FERRI (ug/l) 108
PS-B12 (pmol/l) 231
Symptomene har dog blitt flere og verre siden den gang. Derfor prøver jeg å forfølge dette for å fastslå/utelukke disse problemene og gå videre.
Det legen har krysset av som skal undersøkes ved neste blodprøve er :
H-STATUS
Mask.diff
CRP
Glukose
Ferritin
Vitamin B12
S-Folinsyre
Natrium
Kalium
Kreatinin
Ion. calsium
Cortisol 08
Fritt T3
Fritt T4
TSH
ALAT
y-GT
Urinsyre
Triglycerider
Kolesterolpakke
Ser han ikke har krysset ut Anti-TPO selv om jeg ba om det og han sa at det også var uaktuelt å sjekke TRAS.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller binyretretthet??
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 06-07-10, 20:55 -
Lavt stoffskifte eller utbrent??
Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 12:37 -
Lavt stoffskifte eller ?
Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 13-03-08, 17:56 -
Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 21-01-08, 17:54 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34

Svar med sitat
Bokmerker