Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Legen min forholder seg vist bare til blodprøvene

Sitat Opprinnelig skrevet av marwii Vis post
    Igjennom oppveksten har jeg i tillegg slitt med spiseforrstyrelser (frisk nå) og depresjon, men har klart å blitt mentalt sterkere med årene.
    Kære Marwii
    Beklager at måtte byde dig velkommen her. Gid det ikke var nødvendigt for dig at finde dette forum.

Det er sent nu, så det bliver ikke et egentlig svar i denne omgang, men måske vil det interessere dig at læse mit svar til Mathilde i denne tråd. Spiseforstyrrelse i fortiden er meget ofte en udløsende årsag til hypothyreose senere i livet.

Vi snakkes
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Meldinger
    2

Standard Sv: Legen min forholder seg vist bare til blodprøvene

Tusen takk for svar! Det er godt med litt respons fra andre som forstår når jeg er midt i all denne frustrasjonen.

Neste gang jeg får prøvene skal jeg selvfølgelig spørre om en utskrift, det er nok lurt å ha litt oversikt selv.

Jeg har lest litt her at man kan ha sykdommen selv om blodverdiene viser normalt og man har symptomer, stemmer dette?

Jeg har også lest litt om at stoffskifteverdiene kan måles forskjellig fra ulike typer i døgnet? Stemmer dette, eller er det bare teori?

Jeg forstår ikke hvorfor legen min ikke tar dette på alvor. Det er sikkert mange som har eller har hatt den samme følelsen i kroppen hvor noe sier til deg at noe ikke stemmer.

Jeg kan sitte en hel dag i et rom og ikke gjøre noe fornuftig eller relevant. Som f.eks i dag så har jeg bare sittet å surfet på nettet, jeg har nesten ikke spist. Jeg føler at jeg ikke er i stand til å gjøre noe, til og med å rydde er veldig anstrengende.

Det føles som om det er en person inni meg som ikke slipper ut, jeg er fanget i en slags transe. Jeg gjør veldig lite, jeg glemmer mye og jeg føler meg ganske mentalt treg.

I tillegg til de andre symptomene som kuldefølesen (jeg fryser nesten hele tiden og er alltid den første som klager på at det er for kaldt), kløen, hyppige toalettbesøk om morgenen, overvekten, tørt hår, hodepine, uregelmessig menssyklus osv..

Jeg føler meg så fortapt fordi jeg er redd jeg ikke vil komme i bunns med dette.

Jeg leste også her at man er særlig i faresonen om noen i familien har stoffskifteproblemer, eller f.eks er blitt tidlig gråhåret. Flere i min nærme familiekrets har fått grått hår tidlig... Hva skal man gjøre?

Takk for svar

Marie
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Så har jeg vist en krise ...
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 13-06-10, 08:31
  2. Legen lurer på hvorfor eg ikke bare kan ta Levaxin som alle andre
    Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 29
    Siste melding: 11-11-08, 10:38
  3. Svar på blodprøvene i dag...
    Av Krapylet i forumet Blodprøver
    Svar: 5