Sitat Opprinnelig skrevet av ElisabethA Vis post
Jeg har kuttet ned på poteter og i stedet spis mer brokkoli , rosenkål , spinat.
Du kan sagtens spise kartofler af og til, men gerne kogt med skræl (flot med jod og lavere GI). Broccoli, rosenkål og spinat er "goitrogene" (jod-hæmmende) hvorfor de bør kun spises dampede eller let kogte. Ikke rå.
Nå har jeg amalgan i en tann , og vil bytte fylling i den.
Her bør du være opmærksom på og insistere, at den næste fyldning må ikke indeholde slov release fluor. Det gør nemlig mange af de nye plastfyldnings-stoffer (fluor er jod-hæmmende og skjoldbruskkirtel-hormon-undertrykkende).
Jeg ønsker ikke å starte medisinering da mine prøver nå er innefor "normalen". Jeg håper nå at mine verdier kommer fra denne stoffskifteproblematikken som er forbigående, og vil legge om til detox kosthold snarlig. Jeg tar en kontrollprøve den 15. neste mnd, og legger så om . Ja her er jeg optimist
Dit anti-TPO på over 1300 er langt over "normalen" og hvis dit TSH (skrev du ikke noget om) er højere end 1,5 (uanset hvad "normalen" er), da betyder det at din skjoldbruskkirtel allerede slider med at danne hormoner og denne proces skal kontrolleres jævnligt, men det fortæller din krop dig alligevel, på sit eget "symptom-sprog" du må meget gerne lytte til.

Ellers synes jeg at du tænker rigtigt og at du tager en chance for at finde ud af om du ikke kan mildne udviklingen, er også godt, ikke mindst for at tilgodese din egen lyst til at se lyst på tingene. Det eneste der ikke må ignoreres er kroppens signaler til dig (om de kommer) og disse bør du ikke lade nogen (læger) i fremtiden affærdige med "psyken". Ellers håber jeg, at du gider kommer forbi her af og til, og fortælle hvordan det går. Det er nemlig guldværd for andre i lignende situation, at følge med i, og det er også godt at vide, hvordan går det med dem som skriver her en gang imellem.

Rigtig lykke til med projektet.