Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
16-03-11, 15:42 #21
Sv: Behandling i Trondheim. Hjelp, jeg er desperat!!!
Når du smeller til med 200mcg levaxin uten å ha brukt det fast i det siste, er det et sjokk for kroppen og ikke minst binyrene. 200mcg er en ganske stor dose. Man sier at når man har nådd en dose på over 100mcg skal man øke forsiktig med 12,5mcg per gang og la det gå noen uker mellom hver doseøkning (5-6 uker etter min erfaring).
Binyrene stresses voldsomt av doseøkninger og har du problemer med svekkede binyrer i tillegg til hypo er det kun et svar:
Skynd deg langsomt.
Med det mener jeg at det haster å iverksette tiltak, men det virker for meg som du tar beslutninger i forhold til din levaxindose uten å ha nok kunskap (det er vel kanskje derfor du har unlatt å følge opp levaxinbehandlingen din også). Så ikke gå i samme fella to ganger. Hold deg primært til tiltakene du får foreslått av Ruth. Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til Oslo akutten for å få tatt initielle prøver. Deretter startet opp med foreslåtte tiltak derfra også har du fått startet noe i påvente av time på Heggeli.
Sist, men ikke minst les og lær. Dette forsvinner ikke og foretar du ikke endel endringer i livsstil vil det komme tilbake før eller siden. Jeg har dessverre lært dette gjennom livets harde skole, og unner ikke deg det samme.
Lignende tråder
-
Desperat mann på let etter hjelp!
Av BerKath i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 77Siste melding: 21-05-16, 22:30 -
Jeg er ved at være desperat.
Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 08-08-10, 10:49 -
Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 26Siste melding: 14-03-10, 12:28 -
Uten diagnose - begynner å bli desperat.
Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 5Siste melding: 31-10-08, 14:48

Svar med sitat

Bokmerker