Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Du kan kreve spesialist. men det er ikke sikkert han hjelper deg så mye videre med det du sliter med. har du mild binyrebarksvikt, behandles ikke det av spesialister i Norge. Har du mer enn 10% restevne i binyrene, anses det som tilstrekkelig og ikke noe du skal ha behandling for.

KJære min, er det virkelig tilfellet?

jeg skjønner følelsen din av frustrasjon. Men trøst deg med at den behandlingen du nå får, vil sannsynligvis gjøre deg hurtigere frisk enn denn du ville fått på Osloakutten.

Ja, det tro jeg på. Er så glad du nevnte dette stedet for meg. Har googlet han og lest mye. Gleder meg til time.

I mellomtiden kan du sette deg ned og lese og se hvilke tiltak du kan sette inn for å bedre situasjonen din?
mine stikkord, 2-3 gram vitamin C hver dag, kutte ut all sukker og syntetisk sukker, vurdere å kutte ut gluten, kutt ut kaffe og svart te, ta 100 mg selen hver dag, sjekke alle vitaminer, mineraler, teste insulin fastende, antistoffer etc hos legen og ta med alle blodprøver på timen på heggeli. kanskje er legen villig til å ta blodprøver av ting som østradiol, progesteron, testosteron, SHBG, DHEA-sulfat, thyreoidahormoner, ikke glem FT3, magnesium, jern, selen, sink, kobber. ta alltid blodprøve på morgenen. samme tid.

Det skal jeg gjøre. Har alt gått over tl lavkarbo. Skal innomhelsekosten i løpet av uke, ikke i form i dag. Tak for listen over blodprver, skal få legen til å rekvirere.

og det er sikkert enda mer du kan gjøre for å bedre situasjonen din i mellomtiden. Jobb med avspenning, avstressingsteknikker. Lytt til kroppen, skriv det ned hvordan u har det, symptomer etc så du har et bra materiale og er forberedt når timen din kommer. les og lær!
Må vel forberede meg på at dette blir langvarig. Startet i ny jobb for 3 uker siden og sliter så med dårlig samvittighet for dem.

Kan jeg spørre deg om å se på det innlegget jeg har under blodprøver. Orker ikke skrive det her. Fikk nye svar i dag og de gjorde meg totalt forvirret.